og900 starter ikke!
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
kobla startmotoren til et annet batteri, og la skrujern over, mn da fikk jeg også en klikkelyd. motoren "kommer ut", men snurrer ikke.. i dag byttet jeg til en som skal(!) virke, mn akkurat det samme skjedde. kan jeg ha 3 som ikke virker???!!! jeg har målt: den får 13V, jordinga er god, og den relèbrytern som står på får 13 V fra tenningslåsen.. den siste lille ledningen: hva er den til? jord til relèet?
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
det viste seg å være dårlig jord om var problemet ja..
Erik var her, og fikk plutselig en ide.. dårrlig jord var altså problemet, så jeg pusset og rengjorde de to jordingspunktene framme i bilen, en ved radiator, og en på girkassen... trodde jeg hadde eliminert det alternativet, men det viste seg å være litt motstand, som visstnok fører til stort spenningsfall.. (jeg forstår meg ikke på sånn strømgreier, men det gjorde heldivis Eliah
)

- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Eirik n396 skrev:Surbotaab (ralle) skrev:hmm... kan ikke være jordinga til motoren da? event noe som ligger å sperrer startkransen for å komme helt ut?? sånn att den ikke "slår" over stømmen til startermotoren....
er jeg synsk?? kunne nesten virke sånn....det viste seg å være dårlig jord om var problemet ja.. Erik var her, og fikk plutselig en ide.. dårrlig jord var altså problemet, så jeg pusset og rengjorde de to jordingspunktene framme i bilen, en ved radiator, og en på girkassen... trodde jeg hadde eliminert det alternativet, men det viste seg å være litt motstand, som visstnok fører til stort spenningsfall.. (jeg forstår meg ikke på sånn strømgreier, men det gjorde heldivis Eliah )
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt: