Jeg kan ikke bekrefte dette selv, men har mange kollegaer (les: kjører taxi vettu) som bekrefter dette.
Hadde jeg sett dette selv, hadde jeg vedda i mot, glatt!
Men enn så lenge dette også er ett rykte for meg, så vedder jeg ikke i mot
Moderator: Moderatorer
Joda, de finnes sikkert de også.. Men, av en eller annen merkelig grunn så er det nok de som har mest noia som møter disse "vanskelige" politimennene oftestEdHunter N815 skrev:Du skal vel ikke se HELT bort fra at en eller annen luring i politiet har tatt "en spansk en" og byttet skilter et par ganger, selv om det er mot loven så finnes det da nok av idioter i politet som alle andre steder. Desverre har jeg flere ganger møtt på politi som med hånden på hjertet tror de er hevet over allmennheten og kan gjøre som de vil...
Dama har en 2000 fiesta til salgs hvis du er interessert...Dumpvalve N1692 skrev:Ja, det har seg slik at vi har en sivil politibil her i Bodø, som er en svart Audi A4 med en 2,7 biturbo. Det som er så rart, er at i følge reg.nr på den (YE82210) er det en sølvgrå Audi A4 2,0 TFSI. Jeg har sett begge bilene. Det er vel ikke litt lov engang å ha samme reg. nr på to biler?
I så fall tror jeg at jeg skal kjøpe meg en 1,1l Fiesta og ha forsikring på den, men skiltene på Saab'en
Hei.
Det vil normalt ikke være behov for å endre/skifte kjennetegn på politiets kjøretøy for at disse ikke skal bli gjenkjent. Dette siden kjennetegnet i seg selv ikke forteller andre at kjøretøyet tilhører politiet. I Tyskland derimot var det slik tidligere at den enkelte by hadde egen nummerserie for politiets kjøretøy. Denne nummerserien ble også brukt på sivile kjøretøy såfremt ikke kjøretøyet skulle brukes i spaning eller tilsvarende tjeneste. Dette er forøvrig i ferd med å bli endret i Tyskland.
Med hilsen
*politinavn 2*
politiinspektør
Politidirektoratet
Tlf. 23 36 41 84
Mob. 951 97 800
-----Opprinnelig melding-----
Fra: *politinavn 1*
Sendt: 7.august2009 13:01
Til: *politinavn*
Emne: VS: Interessespørsmål ang. sivile politibiler.
Kan du bistå?
Mvh
*politinavn 1*
-----Opprinnelig melding-----
Fra: Henrik Sandaker Palm [mailto:henrik.s.palm@hpstuff.no]
Lagt inn: 4.august2009 16:27
Lagt inn i: Postmottak POD
Diskusjon: Interessespørsmål ang. sivile politibiler.
Emne: Interessespørsmål ang. sivile politibiler.
Hei.
I ren nyskjerrighet, så lurer jeg på om det forekommer skiltbytting på norske sivile politibiler, i likhet med sivile politibiler på Autobahn, Tyskland? Altså at sivile politibiler bytter kjennemerke seg i mellom, for at det skal bli vanskeligere å gjenkjenne dem (eller av andre praktiske årsaker?).
Med vennlig hilsen
Henrik Sandaker Palm
Haha, med andre ord; "Det er ikke noe vi vanligvis gjør, men hvis vi har lyst gjør vi det likevel"...Henrik N449 skrev:Hei.
Det vil normalt ikke være behov for å endre/skifte kjennetegn på politiets kjøretøy for at disse ikke skal bli gjenkjent.