AERO-progr i 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: AERO-progr i 9-5

Legg inn av Ingvar N629 » 21 apr 2012, 12:03

Hva gjorde du med slangen fra T-korset til taktventilen, da? Plugger du ikke den enden så blir det som jeg sier.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Klontis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 143
Registrert: 03 des 2011, 17:55

Re: AERO-progr i 9-5

Legg inn av Klontis » 21 apr 2012, 22:10

Ingvar N629 skrev:Hva gjorde du med slangen fra T-korset til taktventilen, da? Plugger du ikke den enden så blir det som jeg sier.
Løsnet og plugget øvre slangen på magnetventilen som regulerer wastegaten.
Får koble på og teste begge tilbakeslags-ventilene i Evap-systemet med trykk/vakumpumpe,så
får vi se...

Klontis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 143
Registrert: 03 des 2011, 17:55

Re: AERO-progr i 9-5

Legg inn av Klontis » 22 apr 2012, 19:21

Ingvar N629 skrev:Hva gjorde du med slangen fra T-korset til taktventilen, da? Plugger du ikke den enden så blir det som jeg sier.
Begge de blå tilbakeslags-ventilene er ok. Testet med opptil 1bar trykk...

Svar