Må bare få det ut!!!! (support\reklamasjons erfaring)

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Må bare få det ut!!!! (support\reklamasjons erfaring)

Legg inn av Surbotaab N369 » 03 nov 2006, 15:04

Laptopen min er ikke helt god for tida... (En Medion MD95072) Den har ikke vært noe god siden jeg kjøpte den igrunn, sendte den inn til rep pga at lydkortet klikka og pga at nettverkskortet ikke var av den mest stabile sorten, dette er ca ett år siden.

Så kom det en dag her for ei god beite siden som skjermen bare ble svart, da var det hovedkortet som takka for seg og maskinen var stein dau.....

Leverte da inn maskina igjen og fikk den igjen med nytt hovedkort....

men tror dere USB-portene funka da? NEI!!! prøvde alle mulige triks for å få de i gang, men dog ei....

Nytt hovedkort IGJEN.....

Dette er da ikke så lenge siden...... Og etterpå dette så har maskina hatt en fin tendens til å slå seg av når den vil samt atte det OFTE kommer noen fine blå skjermer, maskina henger seg\går treikt osv....

Har da prøvd å formatert og lagt inn nye drivere til chipset osv... Stort sett alle triksa i boka....

Så da blei eg lei her i går.... Ringte Compare Support som har servicen til Medion og lurte på om de hadde en endelig løsning på problemet.....

Hva tror dere svaret var da??? Det var faktisk: JA!!!!!

sitat: "Vi kan bare sende deg en pakk-seddel så kan du sende inn maskina til oss. Og så hever vi kjøpet"!!!!!!!!!!!!!!

OG DET ETTER SNART 2 ÅR!!!!!!!!!!!!!!!

det skal også høre med til historien at hver gang jeg har sendt inn maskina til de så har den kommet tilbake innen EN UKE(!!!!) fra den datoen jeg sendte den.....

Så jeg vil bare andbefale alle som skal kjøpe seg data og vurdere Medion (som maskina mi er) bare pga servicen hos Compare Support..... Makan til service har jeg aldrig vært borti....

Feks når laderen til laptopen t dama klikka så fraskreiv Dell (les HELL) seg alt ansvar for den, Jeg har ALDRIG hørt om noen som har hatt så bra support som Compare har.

Så i bunn og grunn så har jeg hatt gratis laptop i snart to år 8)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 03 nov 2006, 15:42

Har 3 ibm-laptopper hjemme, den elste 5 år.

Alle snurrer og går, aldri hatt behov for support i det hele tatt!

Så for dere som ikke vil ha trøbbel, IBM!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 03 nov 2006, 15:45

Om du kaller det service eller respekt for lovverket er vel ett fett.. Som privatforbruker har du 2 års reklamasjonsrett på datautstyr, og problemene du beskriver må da kalles en vesentlig mangel.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 03 nov 2006, 15:46

Petter 900 T skrev:Har 3 ibm-laptopper hjemme, den elste 5 år.

Alle snurrer og går, aldri hatt behov for support i det hele tatt!

Så for dere som ikke vil ha trøbbel, IBM!

Petter
Vi hadde en IBM-maskin som var full av F*** :)
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 03 nov 2006, 15:53

lie_N509 skrev:
Petter 900 T skrev:Har 3 ibm-laptopper hjemme, den elste 5 år.

Alle snurrer og går, aldri hatt behov for support i det hele tatt!

Så for dere som ikke vil ha trøbbel, IBM!

Petter
Vi hadde en IBM-maskin som var full av F*** :)

Det hender at feilen er mellom tastaturet og stolryggen...

Det er ikke maskinens feil at du får virus, f.eks...

:wink:

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 03 nov 2006, 16:19

Petter 900 T skrev:Har 3 ibm-laptopper hjemme, den elste 5 år.

Alle snurrer og går, aldri hatt behov for support i det hele tatt!

Så for dere som ikke vil ha trøbbel, IBM!

Petter
En kan ikke si att ett spesifikt merke har bare bra produkter...

Feks: ei jeg bodde med i kr.sand hadde en IBM maskin som var kjøpt som en pakke igjenom høyskolen i vestfold(?)

den maskina var IKKE noe spes driftsikker akkuratt... og der var den en 50-60 maskiner som var levert som alle hadde det samme problemet.
Men det og få noe utbedring av IBM var ikke aktuelt i det tilfellet, selv om det var en "konstruksjonsfeil" i maskinene.

En vet aldrig om en maskin er bra eller ikke før en har testa den. Det er generelt mange komponenter i en datamaskin som må stemme så noenlude overens for å få en stabil maskin, i mitt tilfellet så er det hovedkortet som maskina blei levert med utbytta med en annen modell som tydeligvis ikke er kompitabelt med ett eller anna inni maskina, og det er da en har bruk for en support som gjør det de skal og ikke bare fraskriver seg ansvaret...

Selv om jeg har hatt store problemer med denne maskina så vurderer jeg STERKT å kjøpe Medion igjen bare pga servicen som de har igjenom supporten...

Har hørt om og vært borti så mange tilfeller av rævva support der de fraskriver seg allt annsvar at jeg vektlegger dette sterkt ved kjøp av data.

Svar