Driver å pusler med å ta ut motoren i og900'en. Den er nå snart klar for å løftes ut for girkasseskift. Der man kobler i fra "girstanga" ( der det skal være en konisk bolt med en skrue i )var det en tynn skrue med mutter i stede. Dette har ført til litt slarkete kobling. Det STORE spørsmålet er : kan dette være nok til at jeg ikke har fått den i 2 og 4 gir + revers ????
gåen girkasse..eller not ?
Moderator: Moderatorer
- Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
gåen girkasse..eller not ?
Heisann !
Driver å pusler med å ta ut motoren i og900'en. Den er nå snart klar for å løftes ut for girkasseskift. Der man kobler i fra "girstanga" ( der det skal være en konisk bolt med en skrue i )var det en tynn skrue med mutter i stede. Dette har ført til litt slarkete kobling. Det STORE spørsmålet er : kan dette være nok til at jeg ikke har fått den i 2 og 4 gir + revers ????
, eller er kassa rett og slett gåen som først antatt.
Driver å pusler med å ta ut motoren i og900'en. Den er nå snart klar for å løftes ut for girkasseskift. Der man kobler i fra "girstanga" ( der det skal være en konisk bolt med en skrue i )var det en tynn skrue med mutter i stede. Dette har ført til litt slarkete kobling. Det STORE spørsmålet er : kan dette være nok til at jeg ikke har fått den i 2 og 4 gir + revers ????
Sist redigert av Rusta N832 den 01 mar 2007, 23:09, redigert 1 gang totalt.
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Vet ikke om jeg tråkker på litt dypt vann her, men er slarken inn og ut eller sidevis? for er den sidevis skal du ikke se bort ifra at det kan være det som er synderen.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
Magnus på forumet sleit med det samme, slark i koblingen, slet veldig med å få den i tredje gir, så ja, det kan vær skylden 
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Var mest slarke sideveis, men litt andre veien også.Eliah skrev:Vet ikke om jeg tråkker på litt dypt vann her, men er slarken inn og ut eller sidevis? for er den sidevis skal du ikke se bort ifra at det kan være det som er synderen.
Fikk en liten følelse om at dette ikke var helt bra ja
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
- Magnus N608
- 1,5 bar

- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
Tipper du sliter med det samme som meg ja:P
Trur ikke kassa di driver og tar kvelden, som sagt før så er det nok overgangen.
Fant på en litt jalla løsning som funket en liten stund, men nå har jeg vent meg til slarken.
Skal bytta hele hopprennet sammen med motor til sommeren.
Men, er nok ikke noe og bekymre seg over
Kassa holder leeenge, om man er snill med den
Trur ikke kassa di driver og tar kvelden, som sagt før så er det nok overgangen.
Fant på en litt jalla løsning som funket en liten stund, men nå har jeg vent meg til slarken.
Skal bytta hele hopprennet sammen med motor til sommeren.
Men, er nok ikke noe og bekymre seg over
Kassa holder leeenge, om man er snill med den
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i
- Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
jaja..sånn er det å kjøpe bil som er skrudd fra før (pokker). Kjøpte bilen med defekt girkasse. Det fulgte med en ny som det skal være skiftet "kubbe" i . Det er denne jeg nå skal sette inn.
Har kommet så langt at det blir bytte uansett, men det er verd å ta vare på gammelkassen da skjønner jeg.
Takk for kjappe svar folkens
Har kommet så langt at det blir bytte uansett, men det er verd å ta vare på gammelkassen da skjønner jeg.
Takk for kjappe svar folkens
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
- Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Kjøpte den koniske "skruen" idag. Må bare prøve om gammelkassa funker med den. Det eneste som gjenstår for å løfte ut motoren er så å si bare speedometervaieren, så det blir nesten litt for jævlig hvis den viser seg å være i orden
.
Bra kilospris på den skruen der. kostet kr:109.- og den er ikke stor akkurat.
http://i140.photobucket.com/albums/r20/ ... C00191.jpg
2,5 timer senere:Joda kassa kjentes bedre ut med den rette skruen/kilen, men ikke f.. om det gikk å få den i revers + 2 gir. Da er det ikke noe å spekkulere på, det blir bytte
Bra kilospris på den skruen der. kostet kr:109.- og den er ikke stor akkurat.
http://i140.photobucket.com/albums/r20/ ... C00191.jpg
2,5 timer senere:Joda kassa kjentes bedre ut med den rette skruen/kilen, men ikke f.. om det gikk å få den i revers + 2 gir. Da er det ikke noe å spekkulere på, det blir bytte
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
1984 SAAB 900 TIC 16V Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)


