Hvilken cab bør man velge?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Hvilken CAB bør man ta?

OG900
32
67%
NG900
16
33%
 
Stemmer totalt: 48

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av Gisle N163 » 03 mai 2007, 21:21

Jeg mener ikke å bombe dere med avstemminger her nå,
MEN!!! (her er en til)

Jeg planlegger å importere en Cab. Men er litt i tvil.
Har egentlig mest sans for og900, men synes også at ng900 er knakende fine. Samboeren min holder en knapp på NG, mens jeg holder en knapp på OG.

Kom med noen argumenter.. :?
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 03 mai 2007, 22:43

NG 900 fordi det er en nyere og mer driftssikker bil :wink: Dessuten er de NESTEN like fine og se på.... Men OG er deffinitivt et god alternativ det også...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 03 mai 2007, 22:52

Støtter NG. Grunnen er at det er litt mer framtid i en NG cab :P

Men OG cabben er den fineste cabben som noen gang er laget i bil industrien =)

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 03 mai 2007, 22:53

Velg den bilen du vil ha. selv hadde jeg valgt NG900 turbo :wink:
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 mai 2007, 23:13

Heilt klart 900.
Skal du ha nyare bil, sats på 9-3, evt. 9-3SS. GM900-en har eg ikkje noko til overs for, og kvaliteten er nok bedre på 9-3, er ihvertfall det på bilar med tak.

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av oddi N108 » 03 mai 2007, 23:15

Gisle N163 skrev:Jeg mener ikke å bombe dere med avstemminger her nå,
MEN!!! (her er en til)

Jeg planlegger å importere en Cab. Men er litt i tvil.
Har egentlig mest sans for og900, men synes også at ng900 er knakende fine. Samboeren min holder en knapp på NG, mens jeg holder en knapp på OG.

Kom med noen argumenter.. :?
OG900 ER faktisk klassikern, ng900 er kopien. Så enkelt er det. Dessuten er ng900 styggere, er "vanlig" uten turbo, har et litt rart image, og virker for moderne...

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Turbo Kenneth n387
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 348
Registrert: 05 jan 2006, 23:26
Medlemsnummer: 387
Navn: Kenneth Holsæther
Bil: 8 stk saab
Sted: Eidsvåg i Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Turbo Kenneth n387 » 04 mai 2007, 00:16

Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra :D .Herregud kor e gle me :D :D :D .

Mvh Kenneth.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 04 mai 2007, 00:21

Jag hade valt en Ng.
Och det bara för att Hjelle är så insnöad på dom gamla. :wink:

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 04 mai 2007, 00:22

Turbo Kenneth n387 skrev:Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra :D .Herregud kor e gle me :D :D :D .

Mvh Kenneth.
Ja, gni det inn..... :x (misunnelig) hilsen fra Gunnar, som hadde vært veldig fornøyd med en sen årsmodell OG900cab.. kom de med turbo? :?:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 04 mai 2007, 06:26

og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.

og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 mai 2007, 08:28

OG900! Du kjøper da ikke den nye, det er en bruksbil som aldri vil bli noen klassiker, og til slutt er de verdt vrakpanten. Det skjer aldri med og900en. Den har klassikerstatus, og fine eksemplarer står utrolig høyt i verdi. Du kan lett kjøpe en sånn en nå og selge den om noen år uten å ha tapt ei krone i verditap. Prøv det med en ng, du... Dessuten har og´en sjel...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 04 mai 2007, 09:32

Mx-5.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 04 mai 2007, 09:32

Ingvar N629 skrev:OG900! Du kjøper da ikke den nye, det er en bruksbil som aldri vil bli noen klassiker, og til slutt er de verdt vrakpanten. Det skjer aldri med og900en. Den har klassikerstatus, og fine eksemplarer står utrolig høyt i verdi. Du kan lett kjøpe en sånn en nå og selge den om noen år uten å ha tapt ei krone i verditap. Prøv det med en ng, du... Dessuten har og´en sjel...
Ingvar sa det!
Han glemte jo så klart å si at den er mye penere, men det visste du jo fra før :)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 mai 2007, 11:29

Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.
En fikk også cabben med B212.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av Eirik N396 » 04 mai 2007, 12:41

Gisle N163 skrev:Jeg planlegger å importere en Cab. Men er litt i tvil.
Har egentlig mest sans for og900, men synes også at ng900 er knakende fine. Samboeren min holder en knapp på NG, mens jeg holder en knapp på OG.

Kom med noen argumenter.. :?
Bilde

Svar