Livsfarlige kinesiske biler
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Livsfarlige kinesiske biler
http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=145859
Virker som de ikke akkurat har satt sikkerhet i fokus ved produksjon av disse bilene. Bilen er rett og slett livsfarlig å kollidere med.
Virker som de ikke akkurat har satt sikkerhet i fokus ved produksjon av disse bilene. Bilen er rett og slett livsfarlig å kollidere med.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Vi takker for svensk kvalitet
-Gisle
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Søppel! Japser og koreanere er i mine øyne ILLE, på alle mulige punkter. Men det her? At de kan selge dette til folk er for meg uforståelig! Forbanna papp-biler, skulle vært lover mot sånn.
Takke meg til svensk sikkerhet!
Takke meg til svensk sikkerhet!
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Kina har jo lenge forsøkt å bremse befolkningsveksten, dette er vel et av de nyere tiltakene på området.
Edit: Men det er en fordel med dem da, de er myke for oss å kræsje i
Ord blir overflødige...Rattet flytter seg sidelengs slik at førerens hode ikke treffer kollisjonputen, men dashbordet.
Edit: Men det er en fordel med dem da, de er myke for oss å kræsje i
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Men det er også rent elendige og foreldede kjøreegenskaper på dritten, så sjangsen for å "komme over i motgående kjørebane" er vel høyere enn noensinne, dermed er disse greiene også farlige for andre....
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg tror nok den terskelen ligger lavt. EU hadde nok helst sett at alle ikke-europeiske merker ble forbudt slik at de europeiske bliprodusentene tjente mer penger. Dette kan de så klart ikke gjøre, men om de får anledningen til å forby en grisebillig kineser som ville utklasset alt og alle på pris så gjør de det nok. Og disse testene er vel mer enn nok grunn for et slikt forbud.KongerudN344 skrev:Vi får sette vår lit til EU og håpe de forbyr de
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Å d værste er atte det bare var 50kmt det er snakk om.... har tryna OG900 på bane rett i en sandvoll i 60-65kmt uten at den blei rammeskeiv.... vil tro de kreftene (selv om saaben ikke traff en betongvegg) var like store for saab`en som denne kinesern....EdHunter N815 skrev:Jeg tror nok den terskelen ligger lavt. EU hadde nok helst sett at alle ikke-europeiske merker ble forbudt slik at de europeiske bliprodusentene tjente mer penger. Dette kan de så klart ikke gjøre, men om de får anledningen til å forby en grisebillig kineser som ville utklasset alt og alle på pris så gjør de det nok. Og disse testene er vel mer enn nok grunn for et slikt forbud.KongerudN344 skrev:Vi får sette vår lit til EU og håpe de forbyr de
Får håpe det aldri kommer sånne biler på veien i norge... selv om det kansje ikke går ut over oss selv så kan det fort være noen du er gla i som kjøper en sånn bil....
Per Arne Ralle
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Om noen jeg kjenner kjøper en slik så reiser jeg hjem til dem med balltre og avbitertang, og går ikke igjen før de har skrevet under på å selge "bilen" og kjøpe seg SaabSurbotaab N369 skrev:selv om det kansje ikke går ut over oss selv så kan det fort være noen du er gla i som kjøper en sånn bil....
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 353
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Lurer på hvordan en 99 eller og900 hadde greid seg i den nevnte testen?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681