Trunk mounted turbo...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Trunk mounted turbo...

Legg inn av Surbotaab N369 » 07 nov 2007, 00:13

http://www.ststurbo.com/home

Hva syntes folket om dette?

Jeg ville tro at de ga en ny dimensjon til begrepet turbo-lag?

vil ikke det ta veeldig lang tid for å bygge opp trykk i de lange trykkrørene mellom turbo å IC?

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 07 nov 2007, 05:15

Jo, men det är bara halva sanningen.
Avgaserna hinner också bli ordentligt kylda, vilket betyder att dom har förlorat en massa hastighet när dom kommer dit bak.
Och det i sin tur ger MYCKET senare spoolup.
Jag trodde att jag sett det mesta, men amerikanare klarar fortfarande att göra mig förvånad!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 07 nov 2007, 10:18

Saab900STCR skrev:Jo, men det är bara halva sanningen.
Avgaserna hinner också bli ordentligt kylda, vilket betyder att dom har förlorat en massa hastighet när dom kommer dit bak.
Och det i sin tur ger MYCKET senare spoolup.
Jag trodde att jag sett det mesta, men amerikanare klarar fortfarande att göra mig förvånad!

Mvh
Jupp... glemte å skrive det.... må til med endel isolering for å holde temp oppe så langt bak :lol:

men hvis en hadde montert denne lengre framme hadde det nok blitt noe annet :?: men hvordan i F.... skal en få plass til en turbo rett under golvet framme ved torpedoen??

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 10:29

Det er lett.
Ikke senk bilen :D
Så setter du på sideskjørt som går lengre ned, så ser bilen lav ut, men så er den egentlig helt normal! :p

Nei dette var bare for teit.. spesielt om man leser den biten med turbo vs. supercharger..

Jallapropaganda mot kompressor... men jeg liker turbo uansett bedre enn kompressor ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 07 nov 2007, 10:48

Hvis jeg setter på en sånn på min OG900 Turbo får jeg da twin turbo :twisted:


:lol: :lol: :lol:

er kansje mere snakk om girkasse misbruk :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 11:18

TTI ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Svar