Treg clutch ombygging til hydraulisk clutch

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Doof
Innlegg: 28
Registrert: 14 apr 2004, 01:00
Medlemsnummer: 296
Navn: Christoffer N296
Bil: og 9-3, ng900, V4
Sted: Os

Treg clutch ombygging til hydraulisk clutch

Legg inn av Doof » 10 mai 2008, 04:03

Hvor omfattende er det å bygge om, må girsassen ut?
Blir den lettere?

Clutchen er tregere/tyngre en andre NG900 jeg har kjørt, har 97 mod, wiren er byttet for ikke så lengesiden ink clutchen, noen som har gode tips som kan gjøre den bedre, siden jeg merke stor forskjell på andre NG900.

Damm
9-3 SE 02 mod
900S 97 mod
900S 95 mod Spiker
V4 76 mod
N296

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Treg clutch ombygging til hydraulisk clutch

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 10 mai 2008, 08:16

Har / er plaget med det samme på min 97mod, virker som det er litt varierende på min, men jeg greier som oftest og få det til, bruker og ta ut wiren og smørre den og strekke og dra litt i sjøljusteringa så holder det en stund :lol:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Treg clutch ombygging til hydraulisk clutch

Legg inn av Tor N12 » 10 mai 2008, 09:28

Girkassa må ut ja slik at man får montert slavesylinderen
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar