I dag har jeg endelig fått på plass nye shims og greier, etter alt var ferdigmontert var det på tide og starte opp. Starteren går rundt, pluggene får gnist.. Men den starter ikke.
Da vi prøvde og trillestarte smalt det som ett uvær i potta, sammen med en del gnist i følge de som hadde dytta meg i gang. Samt at det lukta litt brent i bilen.. og utenfor..
Hva er feil?
Kan vel også nevne at bilen har stått i ca 2 mnd.
OG 900 vil ikke starte
Moderator: Moderatorer
-
- Medlemsnummer: N1403
- Bil: 1986 900Turbo 8V
- Sted: Elverum
Re: OG 900 vil ikke starte
jepp.. skal være riktig det..
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Komptest?
Gnist er ok, men våte eller tørre plugger?
Prøvd å snu tenninga? bytte om rekkefølge 180grader?
Med pluggene i, høres motoren normal ut når du turner på starter? Skal 'humpe' på starter, ikke for fort og lett, ikke ujevnt. Går den tungt, lad batteri, prøv på nytt.. Høres veldig ut som et timingsproblem, om du vet at den får bensin, og har kompresjon (men sjekk dette iom. du har shimset
).. Sjekk register og tenning, i detalj, mot data for kamposisjon og grunninnstilling av tenningstidspunkt.
Gnist er ok, men våte eller tørre plugger?
Prøvd å snu tenninga? bytte om rekkefølge 180grader?
Med pluggene i, høres motoren normal ut når du turner på starter? Skal 'humpe' på starter, ikke for fort og lett, ikke ujevnt. Går den tungt, lad batteri, prøv på nytt.. Høres veldig ut som et timingsproblem, om du vet at den får bensin, og har kompresjon (men sjekk dette iom. du har shimset

-
oki
da sjekker vi alt det
takk takk 

- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Og sjekk ventilklaring
Tror forresten du ville fått like bra respons om du lagde en samletråd om problemene dine enn om du lager en tråd for hvert filleproblem
ref: http://home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf
ikke det at jeg er noen moderator eller noe....

ref: http://home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf
ikke det at jeg er noen moderator eller noe....
-
Haha
morsom link
.
Jepp, har sjekket klaring og greier, vi fant problemet. det var fler problem.
Ett var at rotoren ikke satt skikkelig i sporet sitt, så vi måtte pusse litt på den for og få den til og passe :S. Sp viste det seg at han jeg kjøpte ilen av tydeligvis ikke var så flink til og skru. Uansett åssen vi gjør det står rotoren i feil posisjon. Og ja vi har satt alt på merkene sine.
. Nesten, vi slite litt med og finne merke på drivhjulet. Så når vi finner det finner vi nok ut litt mer.

Jepp, har sjekket klaring og greier, vi fant problemet. det var fler problem.
Ett var at rotoren ikke satt skikkelig i sporet sitt, så vi måtte pusse litt på den for og få den til og passe :S. Sp viste det seg at han jeg kjøpte ilen av tydeligvis ikke var så flink til og skru. Uansett åssen vi gjør det står rotoren i feil posisjon. Og ja vi har satt alt på merkene sine.