Har tydeligvis et problem med min laptop nå.
Skulle åpne forumet i Firefox, men siden ville ikke laste. Dette skjedde tidligere i uken også. Sist gang kunne jeg surfe i Opera og IE, men ikke i Firefox. Feilen oppstod etter noe FF-autoupdate, og jeg brukte Opera til å laste ned en tidligere utgave av FF (2.0.0.18). Avinstallerte FF3.x.x.x og installerte 2.0.0.18, fortsatt ingen reaksjon når jeg skal åpne nettsider. FF vil ikke engang begynne å laste siden.
Dum som jeg var, lot jeg opera laste ned en autoupdate, og så tok F*** den også kvelden. Jeg stod altså igjen med mitt værste mareritt, Internet Explorer. Denne fungerte mens opera fungerte, og døde sammen med opera også.
Nå har det samme skjedd igjen.
Ingen nettlesere vil laste sider (jeg sitter på laptopen til dama, som forøvrig er på samme router), men jeg er pålogget på msn, og kan laste ned med utorrent. Det er KUN nettleserene som ikke vil fungere.
Jeg gikk inn i cmd, og fikk pinget vg.no samt en masse sider. Prøvde også å taste inn ip-adressen til forumet i nettleseren, men ingenting skjer.
Så i ren forbannelse lurer jeg på hva F*** som er problemet? Det er rett før jeg benytter meg av PC-forsikringa jeg har via NITO.
Får ikke lastet nettsider med FF, IE eller Opera.
Moderator: Moderatorer
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Får ikke lastet nettsider med FF, IE eller Opera.
25 Year anniversary of Saab 9000
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Får ikke lastet nettsider med FF, IE eller Opera.
det kan ikke være noe dns-problem da? prøv å skriv "ipconfig /release" i cmd også "ipconfig /renew" også etterpå "ipconfig /flushdns". se om det hjelper deg. ellers så kan du fjerne FF og opera på uninstall, laste ned fra dama di sin laptop de nyeste versjonene også legge de på CD eller minnepenn også innstallere.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Kontakt:
Fikset nettopp en pc med lignende problem... Men der sluttet alle browsere å virke samtidig. Der viste det seg å være norton internet security som blokkerte all trafikk på porten 80/8080, etter å ha slettet det, virket jo alt som det skulle...
Men høres faktisk mer ut som DNS problem som na_X er inne på... Du får prøve litt mer og gi tilbakemelding
Men høres faktisk mer ut som DNS problem som na_X er inne på... Du får prøve litt mer og gi tilbakemelding

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
- Eirik
- Overload!!!
I ren forbannelse resatte jeg telsey-boksen (hjemmesentral) fra lyse, og da døde alt. Jeg hadde jo reinstallert både FF og opera, men det funket fremdeles ikke. Det bare plutselig virket igjen. FÅr se litt på det senere.
Klarer foresten ikke å koble til routeren på min pc, som i 192.168.1.1. Jeg er mektig frustrert.
Klarer foresten ikke å koble til routeren på min pc, som i 192.168.1.1. Jeg er mektig frustrert.
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
Om jeg har forstått det rett så har du først modemet("telsey-boksen"), så har du router etter denne? isåfall, prøv å koble til direkte til modemet. Kan hende routeren din har tatt kvelden. Et generelt tips er å plugg ut strømmen til alt av nettverksutstyr(modem,router,switch etc.) og la det "hvile" en liten halvtime, for så å plugge det inn igjen.
Hvis du ikke får koblet til routeren så er det noe galt med den, dette skjer stadig...
Hvis du ikke får koblet til routeren så er det noe galt med den, dette skjer stadig...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
- Eirik
- Overload!!!
Fikk snakket med lyse idag, det er tydeligvis noe galt med den hjemmesentralen. Men nå er den resatt, og fungerer inntil videre. Dog de kunne ikke garantere at det ble helt stabilt me det først. Men det er nok i tillegg noe galt med laptopen min. Selv om hjemmesentralen er nede, skal jeg da kunne koble meg opp mot den trådløse routeren
[hjemmesentral(router)->router->laptop.]
Jaja, jeg er nå i allefall en glad laks for øyeblikket.

- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
Så lenge noe ikke er galt med routeren... Alle routere som holder på å ta kvelden oppfører seg rart, og første som ryker er muligheten til å koble til weboppsettet. Jeg har alltid klart å vekket liv i slike ved å bruke reset knappen på de, for så å konfigurere de på nytt igjenEirik skrev:Fikk snakket med lyse idag, det er tydeligvis noe galt med den hjemmesentralen. Men nå er den resatt, og fungerer inntil videre. Dog de kunne ikke garantere at det ble helt stabilt me det først. Men det er nok i tillegg noe galt med laptopen min. Selv om hjemmesentralen er nede, skal jeg da kunne koble meg opp mot den trådløse routeren[hjemmesentral(router)->router->laptop.]