
Litt om data-utviklingen på bilsiden..
Moderator: Moderatorer
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Re: Litt om data-utviklingen på bilsiden..
Må installere antivirusprogram te bilen so den glømme vikeplikta 

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Litt om data-utviklingen på bilsiden..
Så har det jo vært en del morsomme datafeil på jagerflysiden da.
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=155959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=155959" onclick="window.open(this.href);return false;
Skal man utkonkurere det amerikanske luftvåpenets nye stolthet F-22, er det en strategi som fungerer. Lokk piloten med over datogrensen, da krasjer de fleste datasystemene om bord på det superavanserte jagerflyet...
Det fikk USAs luftvåpen bittert erfare etter å ha sendt et dusin jagerfly til Japan, fra Hawaii.
Rett etter kryssing av datogrensen sviktet de fleste datasystemene i flyet og pilotene satt igjen med minimal mulighet til å kommunisere og navigere.
Det er ikke første gang alvorlige programvarefeil skaper problemer for moderne fly. F-16, som det norske luftvåpenet anvender, hadde et par grove programvarefeil som ble avslørt under testing.
En av feilene ville flippe flyet på hodet med en gang ekvator ble krysset, en feil som ble avslørt i simulatoren.
En annen feil gjorde det mulig å heve understellet mens det sto stille på bakken, noe som kostet produsenten ett stk. jagerfly, viser arkivene til ACM Committee on Computers and Public Privacy.
25 Year anniversary of Saab 9000