Da jeg ikke har hatt bil de siste 6 årene(utenlandsstudent) vet jeg at fremtidig forsikring nesten uansett hvilken bil det blir til slutt blir en dyr affære.
Jeg har luktet på 9-5 2,3t 185hk og Aero da jeg har inntrykk av(kanskje feilaktig) at 2,0t er noe undermotorisert med orginalt ant. hester. Med tanke på fremtidig familieforøkelse fra 2 til 3 må jeg tvinge litt fornuft inn i dette og vil derfor ha stasjonsvogn,-jeg synes dessuten stasjonsvogna er finere enn sedanen, men det er min smak.
Er det noen som vet om spesielt dyre serviceintervaller jeg burde prøve å unngå da jeg anskaffer "ny" bil? Evt. kmstand jeg burde unngå eller prute ekstra på hvis en ekstra dyr utgift lurer rundt hjørnet? Er aeroen uforholdsmessig mye dyrere å ha når det gjelder slitedeler og service med tilnærmet likt kjøremønster som ved en 185hk(bortsett fra forbruk)? Jeg har i grunn alltid vært bilgal i hjertet, men min studiesituasjon de siste åra har ikke gjort det særlig lett å leve ut den siden av meg selv...Dette VIL jeg gjøre noe med.
Vil jeg angre på aero når forsikringsinnbetalingsblanketten kommer og fortsette å angre eller kommer jeg til å tenke pyttpytt neste gang jeg setter meg i bilen? Jeg har vurdert en årgang fra 2000 og oppover til en pris mellom 150000 og 230000kroner. Kjøpesummen er egentlig ganske fleksibel da jeg har lagt meg på et forholdsvis lavt nivå iforhold til hva jeg etterhvert har råd til.
Jeg setter STOR pris på tilbakemeldinger som kan gjøre meg litt klokere og litt bedre forberedt til et fremtidig SAAB-kjøp!

Wollis.