Hjelp! Vannlekkasje 900S -96 med AC

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
sideburns

Hjelp! Vannlekkasje 900S -96 med AC

Legg inn av sideburns » 20 sep 2009, 20:34

Tar sjansen på å poste et spørsmål her selv om vi mangler både turbo og Saabkompetanse :oops: :
Vi har en Saab 900 S - 96 modell hvor det samler seg vann (tilsynelatende er det vann, ingen lukt) på gulvet ved passasjersetet foran. Ser ut som det kun skjer når AC air condition er på.

Har prøvd å søke litt og har kommet over noen forskjellige forklaringer, bl.a at det kunne være en dårlig pakning ifbm varmeapparat som gjorde at kondens kommer inn i kupeen.

Finnes det noen snille sjeler som har gode forslag til hva dette kan være og hvordan det kan fikses ? Lurer også på om noen vet om det finnes "exploded views" / delekatalog / reparasjonsbeskrivelser på nett...

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Hjelp! Vannlekkasje 900S -96 med AC

Legg inn av Aleks_ » 21 sep 2009, 17:24

Du er helt sikker på at det kun kommer når AC er på?

Hadde nesten samme greia på 9-5'n min. Lå vann på mattene baki.
Kom også inn noen teorier på at det kunne være lekasje i varmeapparatregisteret, og at hele dashen måtte ut, blant annet.
Det var ihvertfall det jeg fikk høre fra et Saab-verksted.

Så dro jeg til et annet et og de mente at det kunne være tette dreneringsslanger. Og at det bare var å blåse opp igjen .

Og jaggu fikk de rett =D>

Så legg deg under bilen, finn dreneringsslangene og prøv å kjenn etter om disse er tette eller ikke.
Hos meg stod de å rant lenge etter at bilen hadde stoppa pga alt vannet som samlet seg oppover rørene.

Så sjekk det først, før du begir deg ut på verre ting :wink:
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Svar