9000 automat

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

9000 automat

Legg inn av AndreasE N1216 » 26 des 2009, 19:04

Heissan!
Har en bekjent som sliter med 9000 automaten sin. fra P til D tar det lang til før den går i gir, og når det skjer rykker det veldig till! fra 3 til 4 gir skjer noe av det samme - den girer for sent. Bilen er en aero som har gått 400 000, så kassa har sikkert hengt med like lenge. så regner med en anna kasse er løsninga.... eller finnes det en enklere løsning på de symptomene?
er alle 9000 kassene like bare de er fra en turbobil, eller hvordan er det? Hvilke kasser har samme tunge drevinga? og går alle svinghjul om hverandre med alle kasser?
Hadde vært greit å fått svar på disse spørsmålene, før man handler feil kasse =P
God Jul!
Mvh Andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: 9000 automat

Legg inn av Tor N12 » 26 des 2009, 21:15

Er ikke svinghjul på en automat ;)

Om det er til en Aero så må han ha kasse fra en 9000 2.3 fulltrykker (200hk)
Strengt tatt så sies det at det er den samme automaten på de andre modellene men de skal vistnok ha svakere lameller samt at de har de små medbringerne.
Pass også på at kassa er til rett motor, enten kort-motoren (94-) eller langmotoren (M93)
Om det er til kortmotoren så er det en fordel å skaffe så ny kasse som mulig ettersom de har kommet med noen oppgraderinger av denne opp igjennom årene.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar