Olje sil og9-3
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 jul 2009, 10:45
- Medlemsnummer: n1729
- Navn: Kenneth larsen
- Bil: 93 t
- Sted: Bergen
Olje sil og9-3
Noen som hvet om det er mye styr og bytte olje sil på en 93t 02 mod ? tror den er tett olje lyset kommer på etter en stund ca 30 min kjøring og så går det 2-3 min så piper det av og til ????????????
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Olje sil og9-3
Trenger ikke bytte sil, bare rengjøre den. Du må ta ned downpipe ihvertfall, men usikker på hva mer som må løsnes på 9-3.
Har du nok olje på motoren din? Oljelampa lyser for en grunn.
Det at det piper er SID'n som sier ifra at du bør stoppe.
Har du nok olje på motoren din? Oljelampa lyser for en grunn.
Det at det piper er SID'n som sier ifra at du bør stoppe.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 jul 2009, 10:45
- Medlemsnummer: n1729
- Navn: Kenneth larsen
- Bil: 93 t
- Sted: Bergen
Re: Olje sil og9-3
ja er nok olje , passer bra skal bytte dp så då må eg ta det samtidig 
takk for svar


takk for svar

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Olje sil og9-3
Høres ut som om noen trenger en ny motor snart...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 jul 2009, 10:45
- Medlemsnummer: n1729
- Navn: Kenneth larsen
- Bil: 93 t
- Sted: Bergen
Re: Olje sil og9-3
hvorfor høres det sånn ut ???Ingvar N629 skrev:Høres ut som om noen trenger en ny motor snart...
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Olje sil og9-3
Fordi du har kjørt uten oljetrykk...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Olje sil og9-3
Du bør absolutt ikke kjøre med motoren din mere før du har fått tatt ned bunnpanna de.
Som Ingvar sier, er det ikke usansynelig at du kanskje er nær et havari.
Du må ha kjørt lenge med lite oljetrykk om silen din er så tett.
Da er register, lagre i motor og har du turbo tar denne fort skade av lavt oljetrykk.
Så samtidi bør du sjekke tilstanden på motoren din, ta ut strammeren på registrert og kjenn på slakk i turbo og hør etter lagerbank.
Som Ingvar sier, er det ikke usansynelig at du kanskje er nær et havari.
Du må ha kjørt lenge med lite oljetrykk om silen din er så tett.
Da er register, lagre i motor og har du turbo tar denne fort skade av lavt oljetrykk.
Så samtidi bør du sjekke tilstanden på motoren din, ta ut strammeren på registrert og kjenn på slakk i turbo og hør etter lagerbank.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 jul 2009, 10:45
- Medlemsnummer: n1729
- Navn: Kenneth larsen
- Bil: 93 t
- Sted: Bergen
Re: Olje sil og9-3
ÅÅÅ nei har nesten ikke brukt bilen siden det prob kom så den er ikke i bruk nå. er ingen ulyder. håper på og få vasket sil i helgen, så det er nok ingen fare med det bilen ble kjørt på lav t turtall og lav motstan hjem den så eg tror ikke det er noe prob,
takk for svar, lurte mest på om det var mye stress og få ned bunnpenne:)
