Bruk av E85
Moderator: Moderatorer
Bruk av E85
Har fått chippet min 9.5 2,0 02 mod fra 150 til ca 220hk
og i den forbindelse fikk jeg også programvare som tillater bruk av E85. Er det noen som har erfaring med bruk av det? Har kjørt en del på det men har fått et par tips om at på sikt vil det ta knekken på pakninger etc
. for det blir for lite smøring. Kjører nå annehver tank bensin og E85. Har også fått et tips om å fylle på litt 2takts olje hver gang jeg fyller E85. Noen som har erfaring med dette?
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6955
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Bruk av E85
What? I E85en?ovehbmo skrev:Har også fått et tips om å fylle på litt 2takts olje hver gang jeg fyller E85. Noen som har erfaring med dette?
La vær, det blir det bare problemer av, ser for meg adapsjonene til bilen blir å ta av da
Uansett, kjør annenhver tank med E85 du, går nok bare godt.
Men forvent at bensinpumpen kan ryke litt tidligere.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bruk av E85
Bytt bensinfilter etter et par tanker E85, når du ikke har kjørt på det før. Går nok greit å kjøre på selv om det er en del forskjeller mellom BioPowermodellene og andre. Husk korrekte plugger, NGK BCRP7ES-11.
Forskjellene er blant annet
*Bränsletank o påfyllningsrör (som tål E85)
*Bränslepump (som tål E85)
*Några slangar (som tål E85)
*Bränsletrycksregulator (som tål E85)
*Hårdare ventilsäten (in o ut)
*Andra inloppsventiler
*Tändstift (BCPR7ES-11)
i tillegg er det annet hovedinstrument som bruker pulser istedet for konstantspenning til tankgiveren, da den ellers gir seg pga korrosjon.
På min egen har jeg byttet til bensintrykksregulator og topp fra en BioPower.
Les hele beskrivelsen av DrBoost (motoring. på Saab) her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=101646
Forskjellene er blant annet
*Bränsletank o påfyllningsrör (som tål E85)
*Bränslepump (som tål E85)
*Några slangar (som tål E85)
*Bränsletrycksregulator (som tål E85)
*Hårdare ventilsäten (in o ut)
*Andra inloppsventiler
*Tändstift (BCPR7ES-11)
i tillegg er det annet hovedinstrument som bruker pulser istedet for konstantspenning til tankgiveren, da den ellers gir seg pga korrosjon.
På min egen har jeg byttet til bensintrykksregulator og topp fra en BioPower.
Les hele beskrivelsen av DrBoost (motoring. på Saab) her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=101646
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan