Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Legg inn
av Trond_ » 05 sep 2010, 19:13
Har lest en plass at man kan klippe hull under baksetet så kommer man til pumpa...men eg lurer på hvor eg skal klippe...
Og er det masse ball og ta ned bensintanken?
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 05 sep 2010, 20:40
Du har jo et hull under setet fra før, åpner du det dekselet så ser du jo hvor du i såfall må klippe...
Men jeg skjønner meg ikke på de som faktisk velger den varianten, er jo tom verksteder som finner på det... usj

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Legg inn
av Trond_ » 05 sep 2010, 22:39
Tor N12 skrev:Du har jo et hull under setet fra før, åpner du det dekselet så ser du jo hvor du i såfall må klippe...
Men jeg skjønner meg ikke på de som faktisk velger den varianten, er jo tom verksteder som finner på det... usj

Fant ikkje ut kor eg må klippe...våkje godt og sjå nåke der

-
Holger N1591
- 1,5 bar

- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Legg inn
av Holger N1591 » 06 sep 2010, 15:06
like greit å plukke ut tanken, om du har en løftebukk å få lånt så er det veldig greit

Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 06 sep 2010, 16:22
ligger noen bilder her
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=164109
men jeg mener at dette er en skikkelig jalla måte og bytte pumpe!!! ser utrolig stygt ut etterpå
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 06 sep 2010, 16:40
Tja. Om det ser stygt ut under setet har vel ikke så mye å si??..

Det gjør jo det å bytte pumpe mye lettere samtidig det kan være mulig og bytte selv viss mann feks er på ferie eller langt hjemme i fra uten å betale en formue til verksted

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Legg inn
av Trond_ » 06 sep 2010, 19:29
fekk bytta den idag,brukte banjosag..som funka heilt greit

å sei at de en jalla måte og bytte pumpe e de jo ikkje! sparte meg masse arbeid,og som aleks seie. greit og ha hulle der vist pumpa streika på langtur osv