Hvordan vet du hvilken kode, betegnelse eller type motor du har? Hvor får man tak i siste utgave av veivhusventilasjonssett? Er det en grei sak å ta ned bunnpanna å rense silen? Ellers.... Flott forum! Takk for god info!
Alf
Hvordan vet man om man har "T7" motor?
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Hvordan vet man om man har "T7" motor?
Svart tennkasett = T7
Rød tennkasett = T5
Rød tennkasett = T5
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: Hvordan vet man om man har "T7" motor?
Du har, ifølge det andre innlegget ditt, en '99mod. 9-5 2,0l. Da har du motortype B205E. Hadde du hatt en 2,3l så hadde du hatt en B235E, evt. B235R hvis du hadde hatt en Aero. Har faktisk aldri sjekka om motorbetegnelsen står i vognkortet, kanskje det gjør det? Her står det også mye rart om motorene: http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine
Siste versjon av veivhusventilasjonen kan man kjøpe som kit hos forhandler, Speedparts m.fl. men har bilen fulgt alle servicer på Saabverksted så er sjansen der for at den allerede er oppgradert, men absolutt ingen garanti!
Bunnpanna skal ikke jeg gå i detalj på hvordan man tar ned, har du skrudd litt før, og ikke er "motor-kylling" sånn som meg, så skal det være kurrant jobb. Selv satte jeg bort jobben til Saab på Hamar, og betalte vel 1500,-* for å ta ned panna, rens, ny pakning på sila, og en form for motorflushing..
Hvis du søker litt så finner du sikkert gode svar. Søkefunksjonen i forumet kan ifølge min personlige mening være litt "snau" så jeg bruker ofte denne.
* Er übertrøtt, så mulig jeg ikke husker prisen eksakt, men det var ihverfall ikke langt unna..
Siste versjon av veivhusventilasjonen kan man kjøpe som kit hos forhandler, Speedparts m.fl. men har bilen fulgt alle servicer på Saabverksted så er sjansen der for at den allerede er oppgradert, men absolutt ingen garanti!
Bunnpanna skal ikke jeg gå i detalj på hvordan man tar ned, har du skrudd litt før, og ikke er "motor-kylling" sånn som meg, så skal det være kurrant jobb. Selv satte jeg bort jobben til Saab på Hamar, og betalte vel 1500,-* for å ta ned panna, rens, ny pakning på sila, og en form for motorflushing..
Hvis du søker litt så finner du sikkert gode svar. Søkefunksjonen i forumet kan ifølge min personlige mening være litt "snau" så jeg bruker ofte denne.
* Er übertrøtt, så mulig jeg ikke husker prisen eksakt, men det var ihverfall ikke langt unna..
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*