Grunnen til at eg lurer på det er for eg har tenkt å overhale motoren min og evt. flytte den over i en 900 når bilen ikkje står EU-kontroll eller er på tide for vraking (som den nok er no
1986mod 9000 T16 motor i og900 turbo-bil?
Moderator: Moderatorer
-
TurboKK N473
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre
1986mod 9000 T16 motor i og900 turbo-bil?
Eg berre lurte på om motoren og girkasse som står i min 86mod 9000 turbo, passar i eit 900 Turbo (T8/T16) motorrom. I tilfelle, passar den rett inn eller er det store modifikasjoner som må til? Elektronikk, APC o.l. passar det rett over?
Grunnen til at eg lurer på det er for eg har tenkt å overhale motoren min og evt. flytte den over i en 900 når bilen ikkje står EU-kontroll eller er på tide for vraking (som den nok er no
). Den har jo to år til før den ska på eu-kontroll og den trilla no framover enda, so eg kan no kjøre på den fortsatt.. 
Grunnen til at eg lurer på det er for eg har tenkt å overhale motoren min og evt. flytte den over i en 900 når bilen ikkje står EU-kontroll eller er på tide for vraking (som den nok er no
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)
- john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
9000 motoren passer ikke inn i 900 uten modifisering av innsug, eksosside og panser. Motoren heller ikke så mye til siden som 900 motoren gjør, husker ikke akkurat vinkelen nå. Får rett og slett ikke plass under panseret. Girkassa er jo en annen også, på 900'en er girkassa montert under motoren, og på 9000 sitter den på svinghjuls siden av motoren. Motoren er tverrstillt på 9000 og langsmontert på 900.
Alt det elektriske rundt motoren er anderledes for 8V og 16v. 9000 er vel 16v, så har du 16v motor i 900, er alt det overflyttbart.
Alt det elektriske rundt motoren er anderledes for 8V og 16v. 9000 er vel 16v, så har du 16v motor i 900, er alt det overflyttbart.
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
TurboKK N473
- 1,5 bar

- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre