9-5 med turbohavari

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

9-5 med turbohavari

Legg inn av oddi N108 » 19 okt 2010, 21:46

Hei, lillebror har meldt seg inn i 9-5 klubben, og han har funnet en bil han skal kjøpe. Denne trenger nytt reg-kjede, og jeg regner med at saab service-senter tar jobben etterhvert, og gir samme behandling som min bil fikk:) Det som imidlertid har skjedd med denne bilen er at turboen har havarert, og etter det har spjellhuset vært kranglete. Cruisecontrollen fungerer ikke, og motorlampa lyser. Er en 2,3 2001-modell med manuelt gir og 185 hk originalt. Eieren har sagt seg villig til å fikse spjellhuset, slette feilkoder og påse at cruisecontrollen virker før salg, og mener at rens av spjellhuset holder. Jeg er ikke så sikker på dette, men er naturligvis villig til å gi eiern en sjans:) Har nemlig hørt en plass(her?) at spjellhus ofte byttes ifm. turbohavari.. stemmer dette, eller holder det med rens? isåfall betyr jo dette et avslag i pris på over 10 kkr, siden dette spjellhuset er dyre saker..

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: 9-5 med turbohavari

Legg inn av Tor N12 » 19 okt 2010, 21:49

Man kan ofte berge med å rense spjellhuset men noen ganger må de skiftes. Hvis det er selve turbohavariet som gjør at det krangler så holder det stort sett med en rens. Man kan også få en ide om hva som gjør at det krangler om man leser av feilkodene med tech2.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: 9-5 med turbohavari

Legg inn av oddi N108 » 19 okt 2010, 22:03

Tor N12 skrev:Man kan ofte berge med å rense spjellhuset men noen ganger må de skiftes. Hvis det er selve turbohavariet som gjør at det krangler så holder det stort sett med en rens. Man kan også få en ide om hva som gjør at det krangler om man leser av feilkodene med tech2.
okei, vi får se imorra da:) spjellhuset var renset, men de skulle slette feilkode imorra. får håpe det ordner seg:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Svar