For høyt turbotrykk, m95 9k cse 2.3t

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

For høyt turbotrykk, m95 9k cse 2.3t

Legg inn av Rambraut N1491 » 28 nov 2010, 02:50

Hei

Nå når utetemperaturen ligger på -20 her i trøndelag så har bilen min fått den stygge uvane av og overlade mye ved fult pådrag. Skjer ikke ofte, 4-5 ganger siden i går kveld, endte til slutt i kveld med at trykkrøret løsnet ved spjellhuset. Så trykket så høyt som 1,4bar, ca. 2mnd siden jeg justerte GLT riktig, ny magnetventil fra T7 med tilhørende SW.

Noen som vet hva det kan være?

Martin
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: For høyt turbotrykk, m95 9k cse 2.3t

Legg inn av Tor N12 » 28 nov 2010, 16:00

Høres i utgangspunktet ut som det må være noe med magnetventilen men det kan også være wg-klokka/klaffen som er treg, kjenn etter at de beveger seg fritt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar