Problemer med musikkanlegg i Saab 900S

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
MadsA

Problemer med musikkanlegg i Saab 900S

Legg inn av MadsA » 23 mar 2011, 20:55

Problemet er at når jeg spiller musikk, så kan jeg noen ganger spille middels volum i ca 15 sekunder, så forsvinner lyden helt, eller det begynner å skurre akkurat som om høytalerne ikke får nok strøm, eller at lyden kommer og går som om det skulle vært dårlig kontakt en plass. Jeg har gått over alt av ledninger og det er ikke noe galt med dem, noen ganger når lyden forsvinner hjelper det å "slå" på dashbordet rett over der cd-spilleren er, prøvde også dette med cd-spilleren ute av dash'en; hadde samme effekt. Men det er ikke noe dårlig kontakt eller løse kabler i dash'en som går til cd-spilleren. Har også sett i håndboka på jordingspunkter, har sjekket det punktet som går til cd-spilleren helt nederst på venstre A-bjelke og der er det god kontakt. Dette anlegget ble montert for snart 1 år siden, og har alltid spilt greit uten problemer med spraking osv. har kunnet spille nesten max volum til tider uten at det har begynt å sprake eller at lyden har forsvinni.
Jeg har en basskasse baki, og når den er avslått så kan jeg spille høyere med fronthøytalerne. men det som står i starten av dette "emnet" er sånn selvom basskassa er avslått.
Hjelp, noen som har peiling på hva det kan komme av?
Takk på forhånd.

Mvh Mads A.

Turbosprut
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Medlemsnummer: N1393
Navn: Alexander
Bil: saab 900t 94
Sted: sarpsborg

Re: Problemer med musikkanlegg i Saab 900S

Legg inn av Turbosprut » 23 mar 2011, 21:21

prøv med en annen cd spiller.