Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
123napp
- 0.7 bar

- Innlegg: 142
- Registrert: 26 sep 2009, 20:26
Legg inn
av 123napp » 25 mar 2011, 16:19
hei, for å få skiftet bremserør bak må en vel ned med bensintanken,ser at rørene går over tanken å da må jeg vel ned med den,spørsmålet er da,er dette mye jobb bortsett fra bortkobling av påfyll.slanger og båndene som holder tanken?
HIL.
Tore

-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 25 mar 2011, 16:24
Nesten umulig å svare på. I utgangspunktet en rimelig enkel jobb men på mange av disse bilene så ruster gjerne alle slangeklemmene og festeskruene til tanken så da blir det litt jobb. Pass også på så du ikke knekker koblingene til bensinrørene som går inn på bensinpumpa
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 25 mar 2011, 17:00
Det laaange bremserøret som går helt fra motorrommet omtrent du tenker på? Er lenge siden jeg bytta det, men husker at det holdt å bare løsne på tanken, så jeg slapp å styre med bensinsøl

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 25 mar 2011, 17:18
Du må ikke legge bremserørene der de ligger orginalt. Men det er uansett en kurrant jobb og bytte de, må bytte på min selv før jeg tar PKK på den.
Men du må jo ikke bytte hele veien frem til hovedcylinderen, er jo bare og skjøte f.eks midt under bilen, det gjør jeg alltid på biler som er inne på rep. etter pkk på jobb. Så fremt de ikke er rusta hele veien frem da selvfølgelig.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
123napp
- 0.7 bar

- Innlegg: 142
- Registrert: 26 sep 2009, 20:26
Legg inn
av 123napp » 25 mar 2011, 18:09
vet ikke hvor langt de er rusta enda men ser det er rust der de forsvinner inn bak tanken,får sjekke videre,er det lov å skjøte rørene? hvor lønner det seg å handle ?ser man får kjøpt metervis men da må jeg vel ha flenseutstyr,er biltema et alternativ?er en del klemmer som også har fått hard medfart av den brune guffa,kanskje avskilting er en lur ide

-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 25 mar 2011, 19:15
123napp skrev:vet ikke hvor langt de er rusta enda men ser det er rust der de forsvinner inn bak tanken,får sjekke videre,er det lov å skjøte rørene? hvor lønner det seg å handle ?ser man får kjøpt metervis men da må jeg vel ha flenseutstyr,er biltema et alternativ?er en del klemmer som også har fått hard medfart av den brune guffa,kanskje avskilting er en lur ide

Ja, det er lov og skjøte rørene. Utstyr for flensing må du uansett ha når du skal bytte bremserørene.
Hvis du har null peiling på hvordan du skal gjøre det er det like greit og få et verksted til og se på jobben for så og gi deg en pris på jobben. Trenger ikke og bli noe dyrt det.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
123napp
- 0.7 bar

- Innlegg: 142
- Registrert: 26 sep 2009, 20:26
Legg inn
av 123napp » 25 mar 2011, 19:49
ok takk for svar,skal nok få det til
