I dag begynte bilen å kødde litt med meg.. Hadde vært ute å kjørt i vel 40 min, godt å varmt i været og koselig, pen cruising rundt om kring på landet og i byen. Tok en stopp, inn på butikken i 10-15 min, og når jeg skulle starte igjen, så stod turtallet å hoppet et noen ganger opp og ned mellom 1500 og 500 rpm, før den la seg ned og døde. Startet opp igjen, det samme gjentok seg 2-3 ganger, men da stoppa jeg før den "døde for egen maskin".. Startet igjen og kjørte nesten umiddelbart og alt virket normalt. Hadde et par lyskryss-stopp like etterpå, og alt var normalt fra da, og resten av veien hjem.. Bilen stod i 10 min, før kjerringa tok en ny tur på butikken. Alt normalt når hu startet hjemme, når hu skulle reise fra butikken så fjusket den igjen, men gikk greit bare hu kom igang med kjøringa.
Er det noen som skjønner sammendraget over og evt. har noen hint i hvilke retning det kan være greit å feilsøke? Rakk ikke å se på så mye i kveld, så det må bli en sjekk senere uti uka, om den ikke stopper helt innen den tid..
Kan dette være indikasjon på evt. tennkassett eller veivakselgiver som snart gir opp? Eller ligger feilen trolig et helt annet sted?
Det som jeg har sjekka er:
-Ikke Check Engine lampe.
-Mer enn nok bensin, 98 blyfri
-Multiplikativ adapsjon er fin-fin.
-Ikke bakkelitt/brent elektronikk-lukt fra tennkassett enda..
-Visuell sjekk av slanger...