Turbo trykks m?ler 9-5
Moderator: Moderatorer
Turbo trykks måler 9-5
Hei, er det mulig å installere en turbo trykksmåler i en 9-5 2,0?
Det er jo ikke det orginalt
Tenkte litt på innstrumentene fra en 2,3t eller en Aero den har jo måleren Er dette en komplisert prosess eller er det bare å sette i instrument panelet å trekke noen ledninger?
Det er jo ikke det orginalt
Tenkte litt på innstrumentene fra en 2,3t eller en Aero den har jo måleren Er dette en komplisert prosess eller er det bare å sette i instrument panelet å trekke noen ledninger?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
2.3t/185hk kom som M01.Trond N47 skrev:Jeg fikk tak i original turbotrykkmåler til min CSE 2,3t på hugger i Sverige. De har sikkert til 9-5 også. Husk at det bare var Aero som hadde det fram til 02 når 185 hesters 2,3t kom.
Men hadde ikkje 2.3t/170hk turbotrykksmålar då?
I tilfelle er det endå ein grunn til å velge ein M01...

- Thor N67
- Overload!!!
- Innlegg: 1000
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N67
- Navn: Thor Moi
- Bil: 9-5 2,3 M98
- Sted: Son
- Kontakt:
Du kan jo bare kjøpe en vanlig turbo trykksmåler å montere den oppe på dashbordet på venstresiden inn mot dørstolpen. Ser at det er en del som har gjort det. Kjører selv en 9-5 2,3 98 modell og savner igrunn ikke måleren. Du kjenner om du har det trykket du skal ha. Vet at Speedparts har slike eksterne målere. Ta kontakt med Ole eller Bent.
Thor N67
M98 9-5 2,3
M98 9-5 2,3
TECH 29-5 2,0t skrev:Tech 2 !?!?!?![]()
Hva er det?? Må nok på værksted med de greiene der.....
Test computer that can be connected to the car. It is used to read errors, change parameters, and download new software.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Har selv kjøpt en Haynes 9-5 bok på amazon.com9-5 2,0t skrev:Hvis jeg kjøper et instrumentpanel til en Aero eller M01 2,3t er det da vanskelig å montere instrumentpanelet og måleren? Har ikke sett noen Haynes bok til 9-5 enda![]()
Turbo trykks måleren er jo livsviktig! Må jo ha kontroll på ladetrykket
Sjekk her: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 39-8535650
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
På 9000 var det bare å bytte selve turbotrykkmåleren med temp og tankmåler. Hvis det er likt på 9-5 trenger du ikke noe Tech 2. Tok ut instrumentene og plukket av den ene "klokka". Resten fikk stå, ellers hadde kilometertelleren vist for for mye.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T