ja da var det på tide med en update på bilen, har nå kjørt ca 30000 km siden reprasjon, nesten uten tull, men nå topper det seg igjen, egr ventil må byttes, helt nedsotet, virvelspjeldet må nå byttes da det "lekker" ut mellom spjeldene, dpf har sluttet og regenere seg selv, så får opp motorlampe, og må på verksted for å regenerere det og det er jo ikke gratis.
tenningslåsen registrerer ikke att nøkkel taes ut, og bilen tappes for strøm, speilene justerer seg hver gang man starter bilen, og de stopper ikke før de står "feil" vei. cd-veksler og navi har sluttet og funke, helt eller delvis?
ebersprecheren tenner ikke og automatkassa er gåen
har mistet tredjegiret på kassa, uten noe smell eller nøkk.. bilen er kjørbar, men litt kjip kjøre mellom 30-70.. så her er det nok en overhaling eller bytte av kasse på gang..
så nå er rådyra gode, og bilen må fikses... egr krøll og virvelspjeld kan jeg ta selv, men det elektriske utfordringene samt girkassa er ikke noe jeg begir meg ut på helt uten videre.
noen som kan anbefale noen mennesker som er flinke med automat, og vet hva de gjør, har skjønt att det er en he..... jobb å skru ned å bytte kasse på disse bilene..
takker for alle svar og håper jeg får bilen ferdig til sommeren og ferietid
ellers er jo setene i bilen veldig bra da