Bilen fungerte helt topp på forhånd, og det gjorde den forsåvidt på vei til jobb dagen etter vask også. Når jeg skulle kjøre hjem fra jobb nekta den å gå på tomgang, og motorlampa lyste.
Kom meg hjem, men det var ikke noe morsom tur da det var mye kø og jeg har automat. (Dvs. mye tomgang...)
Har fått følgende feilkoder:
P1260
P1251
P0101
P1230
Har nullet kodene 3-4 ganger nå. P1260 har jeg fått hver gang, P1251 og P0101 har jeg vel fått to ganger, og P1230 èn gang.
Når jeg leser "freeze frame", får jeg "error" på "second air".
Flere av kodene indikerer jo noe med spjeldhus, og jeg har skjønt såpass at det er noe som heter "limp home mode" ihvertfall.
Er dette noe som kan nullstilles elektronisk, eller må en også gjøre noe mekanisk for å bli kvitt dette problemet?
Gasspedalen virker faktisk litt merkelig, men (uten å ha sett hverken på den eller spjeldet enda), er det gasswire på denne da?
Jeg føler meg forholdsvis sikker på at det ikke er masse komponenter som plutselig har tatt kveld her, men det kan jo ha kommet noe fukt til ett sted når jeg vaska.
(Det er jo påfallende at det dukker opp dagen etter vask...)
Er det noen som har tips til hvor jeg starter?
Bilen skal uansett leveres inn til service i løpet av ikke så alt for lang tid, men det hadde jo vært greit å fått ordnet det selv - og hatt en problemfri bil med en gang