E-85 på SAAB 9-5 2.0t 2000 mod

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gremling
Innlegg: 14
Registrert: 23 okt 2011, 21:32
Navn: Trond Martin
Bil: SAAB 9-5 2.0t aut 2000 mod
Sted: Bodø

E-85 på SAAB 9-5 2.0t 2000 mod

Legg inn av Gremling » 24 okt 2011, 03:51

Hei, er det noen som har kjørt E-85 på 2,0T motoren med gode erfaringer. Har sjekket opp litt, ser ut som det er veldig delte meninger om at denne bilen kan kjøre på ren E-85 (ikke blandet med vanlig bensin) uten enkle modifikasjoner.
Har vurdert å få satt i ny turbo, og 3" eksosanlegg, samt nytt grenrør (min har sprukket), ser at klracing.se har ekstrem grenrør til 9-5, hvor man ikke trenger å ta bort el viften og AC kompressoren både til original type turbo og oppgradert.
Vet ikke om dette vil ha innvirkning på evt E-85 mulighet.

Venter i spenning

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: E-85 på SAAB 9-5 2.0t 2000 mod

Legg inn av Ingvar N629 » 24 okt 2011, 06:23

Motorstyringen MÅ programmeres om. Dysene på den der er også så små at du må bytte dem også.

Trimpraten tas i trimforumet. :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar