Forskjell ng900 94-96 og 97-98

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
96GT
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 63
Registrert: 08 aug 2010, 20:36
Medlemsnummer: 2008
Navn: Peter
Bil: SAAB 900 Turbo Coupe 1995
Sted: Oslo

Forskjell ng900 94-96 og 97-98

Legg inn av 96GT » 06 nov 2011, 09:43

På mange steder står det "non 94-96" når det gjelder senksett og bemser.

Hva er egentlig forskjellen mellom bremser og understell etc på en ng900 fra 94-96 og en fra 97-98.

Er det mulig å oppgradere til 97-98? og er det mulig å få det godkjent av SAAB og BT?

Anledningen til at jeg spør er at jeg funnet et 288mm bigbrake kit fra Ksport som er TuV-godkjent for 97-98.

http://www.raidopower.se/ksport-racing- ... fram/805-0
Sist redigert av 96GT den 08 nov 2011, 05:04, redigert 3 ganger totalt.
Peter
-----------------------------------
SAAB 900 Turbo SE Coupe -95
SAAB 9000 CDE -95
SAAB 99 GL -78
SAAB 96 -65

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Re: Forskjell ng900 94-96 og 96-97

Legg inn av john n04 » 07 nov 2011, 16:52

Fjærene er det ingen forskjell på. Bremsene er mindre på 94-96, og navdimensjonen foran er 2mm større på 94-96.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Forskjell ng900 94-96 og 96-97

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 07 nov 2011, 21:21

96 - 98 Har og oppgraderte bærearmer med bedre innfestinger til nedre stabstag...
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Svar