Ingvar N629 skrev:Les ut multiplikativ adapsjon, der ville jeg ha startet. Er den høy og du er sikker på at det ikke er noen vakuumlekkasjer, så prøv med ny LMM. Ut fra symptomene så høres det veldig ut som om luft/drivstoffblanding beregnes feil. Åpent luftfilter?
Dersom bensinpumpa synger på siste verset så vil du ofte se det på pluggene, de blir kritt hvite av mager blanding. Filteret kan du forsåvidt bytte uansett, det er forebyggende vedlikehold. Det sitter også filter i pumpearmaturet nede i tanken, men det bruker det ikke å være noe problem med.
Bensinfilteret er nytt og har prøvd med flere LMM,riktignok brukte.
Pluggene var sist jeg sjekka ikke kritthvite men lyse,lyse grå. Ingen antydning til lysebrunt...
Jeg tror også den går litt vel magert,men spørsmålet er hvorfor?
Idag er det runt 0 grader ute og da er den nesten ok,i hvertfall uten chipping.Men vent til neste sommer
Bruker kjøre originalt på vinteren. Er min eneste bruksbil og bor på bøgda
Er ukjent med multiplikativ adapsjon og har ingen Tech2-guru å støtte meg på. Får evnt prøve et verksted,men
da på en varm sommerdag,for da er den som regel temmelig slapp og uvillig...
Kan det være lurt å bytte trykk-reg på slump? Koster vel ikke all verden.
Kunne tenkt meg å prøve et annet spjeldhus også,men det er ikke akkurat gratis. Noe tro på det?
Takk for svaret forresten! Dette forumet
er jo genialt
