
Lite trøkk i 9-5
Moderator: Moderatorer
Lite trøkk i 9-5
Har en 9-5 2.0t sedan 2000 mod. Skjekket turbotrykket før jeg chipet bilen med bsr stage 1. Da laddet den på 0,3 bar. Hva skal den lade på orginalt. Etter chipen lader den på 0,45 vist jeg er heldig. Syns ikke den går noe merkbart bedre. Hva kan feilen være? Er ingen nøkking med gasspådrag. Bare lite drag til at det skal være "215" hk... Kan noen hjelpe meg?? 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Lite trøkk i 9-5
Søk på "blå enveisventiler", her har du ett av treffene: viewtopic.php?f=12&t=22377
Enkleste og billigste fiks er å kjøpe en (eller to) ny(e) ventiler og montere i tillegg til de(n) som er defekt, istedenfor å bytte ut noe. Pass på korrekt strømningsretning. Jeg har kjøpt et par enveisventiler for drivstoff fra Romnes, 8mm så er det bare å skjøte på enden av originale rør. Trenger en stubb bensinslange e l.
Enkleste og billigste fiks er å kjøpe en (eller to) ny(e) ventiler og montere i tillegg til de(n) som er defekt, istedenfor å bytte ut noe. Pass på korrekt strømningsretning. Jeg har kjøpt et par enveisventiler for drivstoff fra Romnes, 8mm så er det bare å skjøte på enden av originale rør. Trenger en stubb bensinslange e l.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Lite trøkk i 9-5
Hva skal den lade orginalt? Og med chip?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Lite trøkk i 9-5
Original varierer med temperatur og luftfuktighet, systemet jobber ikke mot et bestemt trykk.
Trimmet, ja det får du spørre trimleverandøren om! Men ca 1 bar vil jeg tippe.
Trimmet, ja det får du spørre trimleverandøren om! Men ca 1 bar vil jeg tippe.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Lite trøkk i 9-5
var ute og prøvde nå. ladet 0.7 verken mer eller mindre. prøvde også og ta vekk den slangen som går øverst på magnetventilen og blokkere den, som ble sagt i den linken jeg fikk øverst. da fikk jeg 0.4-0.5 i trykk. ble dårligere. Har stage 1 chip BSR på den. men ville no tru at den skulle ladde mer rundt 1 bar.. i dont know! 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Lite trøkk i 9-5
Det sitter også en slange til samme systemet koblet på baksiden av spjeldhuset.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Lite trøkk i 9-5
Er helt lost. Skjønner ingenting!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Lite trøkk i 9-5
Ved luftmassemåleren sitter en magnetventil som styrer tankavluftingen. Det går en slange i hver retning fra denne. Følg den opp til bak på spjellhuset. Forøvrig er nok ikke 0,7 bar feil på BSR steg1. Hadde dette steget på min egen 9-5 for endel år tilbake, og den ladet ikke noe mer. Ikke noe feil med min bil. BSR er ofte delvis "tenningstrim" også.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.