Under en kjøretur i kveld gikk plutselig alarmen, og i displayet stod det "Antisladdsystem ur funksjon". Etter noen sekund kom samme beskjed for ABS-systemet, og ABS-lampen ble tent.
Jeg trodde det kanskje kunne være en software-bug, og stoppet bilen og startet den igjen. Feilmeldingene var da borte, men kom igjen etter 2-3 minutters kjøring. En bremsetest viste ABS-systemet faktisk var ute av funksjon. Tok en ny restart, lampene forsvant og jeg tok en ny bremsetest - nå funket ABS'en. Imidlertid ble lampene på ny tent og resultatet var det samme.
Det siste jeg har prøvd nå i kveld er å laste inn BSRs software og den originale software på nytt - det ga det samme resultat som å stoppe og starte bilen.
Er det noen som har noen idéer her?
ABS-sensor? Eller kan det være andre feil som gjør at bilen går over i "limp home"-modus?
Fy pokker så lei jeg er av diverse problem nå. Jeg har beholdt alle kvitteringer for utlegg på denne bilen, men tror jeg skal brenne opp alt ihop. Det blir i så tilfelle et ruvende jonsokbål...
ABS+Antisladd ur funksjon
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
Re: ABS+Antisladd ur funksjon
Hvilken bil gjelder dette? 9-5 / 9-3?
Kan høres ut som ABS modulen som tuller.
MEN sjekk først om det er en sendsor som ikke henger med. Dette kan gjøres med tech2 på et verksted eller via noen i klubben
Om det evt. skulle ligge noen feilkoder, så sørg for å få lest de ut og post de her.
/Pål
Kan høres ut som ABS modulen som tuller.
MEN sjekk først om det er en sendsor som ikke henger med. Dette kan gjøres med tech2 på et verksted eller via noen i klubben

Om det evt. skulle ligge noen feilkoder, så sørg for å få lest de ut og post de her.
/Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Sjekk om du har nok bremseveske
-
- Grunnladetrykk
Plenty med bremseveske...nå har det også kommet melding om "Bromsfel" og "Stanna fordonet". Bremsene virker helt fint.