Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av little_e » 12 apr 2012, 21:51

Jeg har lyst til å få montert gassanlegg på min MY05 9-5 2,0t. Er det noen her inne som vet om en produsent
som leverer gassanlegg til 9-5 som har ECE UN R115-godkjenning?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av matrox N522 » 13 apr 2012, 08:01

Børre har i alle fall montert gassdrift på sin bil. Ta kontakt med han du :-)
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av Ingvar N629 » 13 apr 2012, 13:22

Det finnes versjoner av Trionic 7 som er bifuel gass og bensin. Disse ble iallfall levert i Nederland.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av little_e » 13 apr 2012, 14:02

Har du noe informasjon om dette?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av Ingvar N629 » 13 apr 2012, 14:36

Har filene, men resten kjenner jeg ikke til. Du får google litt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Gasskonvertering 2005 9-5 2,0t - ECE UN R115

Legg inn av Børre N17 » 13 apr 2012, 22:50

Jeg har BRC Sequent i min, men det ble montert og godkjent før den regelen der trådde i kraft. Du må nok ta ringerunden og høre hvilke som kan levere godkjente anlegg til Saab.
Sjekk http://www.gjelstenli.no/lpg/ info om bl.a. fyllestasjoner. Lykke til.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar