Fusking 95

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Klontis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 143
Registrert: 03 des 2011, 17:55

Fusking 95

Legg inn av Klontis » 28 mai 2012, 11:20

Har en 95 2.3t 01mod som er no helt vanvittig væravhengig :x
Kjører Bsr steg1,men problemene er der også ved bruk av originalprg,
bare noe mindre.
Går brukbart i kjølig vær,men tipper gradene over 20 varme,blir den helt håpløs!
Fusker og drar elendig når jeg prøver på en skikkelig aksellerasjon. Virker som den får lite
bensin. Kan det være Lamda som struper bensinen når det blir varmt og oksygeninnholdet synker?
Noen erfaringer med Lambda-problematikk hos ekspertene???

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Fusking 95

Legg inn av Ingvar N629 » 28 mai 2012, 11:53

Har ingen tro på at det er lambdasonden sin feil. Må feilsøkes ordentlig, som alt annet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Fusking 95

Legg inn av Pål N526 » 28 mai 2012, 13:32

Luftlekasje?

Start med å trykkteste systemet. Søk på forumet da det ligger noen veiledninger her.

Deretter kan du prøvebytte LMM.
Plugger kjøp nye(rett type)
Tennkassett.(prøvebytt)

Verktøyet for å trykkteste kan se slik ut. Laget av std. rørdeler(muffe 90mm, endestykke og en bilventil)
Bilde

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar