Hei! Kjøpte en Saab 9-5 2.0t 98'mod for snart tre måneder siden. For litt over en måned siden kunne jeg legge merke til når jeg la hue på utsiden av vinduet og litt belastning på pedalen var den en mild tikkelyd, ikke merkbart på tomgang, litt på rusing (kald motor). Lyden ble svakere etter jeg hadde kjørt litt (noen få kilometer). Den holdt seg på det stadiet over en lengre periode til den kort tilbake tikket mye også på tomgang etter motoren hadde blind en del belastet. Skrudde av bilen, ventet ti minutter, skrudde på, fortsatt like ille, kjørte en rolig runde, og det var nesten borte. Slik har det fortsatt, men tikkingen kommer mer og mer etter mindre og mindre belastning..
Noen som har forslag om hva dette kan være? Har hørt skremmendes historier om slått ventil, veivaksjel, rådebank, toppakning og motorbytte. Jeg er en fattig student, heller ikke altfor bilkjyndig. Setter stor pris på all hjelp jeg kan få!
Hjelp! Tikking Saab 9-5 2.0t
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Navn: Mathias
- Bil: Saab 9-5 2.3T MY08
- Sted: Sandefjord
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N2411
- Bil: 9-5 2.3t Estate / Volvo 940
- Sted: Lillehammer/Egersund
Re: Hjelp! Tikking Saab 9-5 2.0t
Dette er et tilbakevendende tema.
Sjekk at du har siste oppgraderte veivhusventilasjon og ta ned bunnpanna og sjekk at oljesilen er åpen.
Framgangsmåte finner du opptil flere ganger i forumet.
Sjekk at du har siste oppgraderte veivhusventilasjon og ta ned bunnpanna og sjekk at oljesilen er åpen.
Framgangsmåte finner du opptil flere ganger i forumet.
1999 mod. 9-3 2.0 SE (bruksbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)