Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Tor-Egil N684
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
Legg inn
av Tor-Egil N684 » 06 okt 2012, 21:19
Hei.
Har fått tak i ein 9000CS delebil.Lurer derfor på:
Går det å flytte front fra CS til CC uten for mykje arbeid.

9000CC 2.0t 90mod -vraket
9-5 2.0t SE 98mod solgt
9000CC 2.3t 92mod
9-5 2,3 Aero Stv 01mod
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 07 okt 2012, 12:37
Det kommer an på årsmodellen på cc'n. Om det er en 93-modell så er det bare å flytte rett over er den eldre så må du vistnok gjøre om innfesting mot innerskjerm/karosseri.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Tor-Egil N684
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
Legg inn
av Tor-Egil N684 » 07 okt 2012, 14:26
Ok.Takk
Er ein 92mod.
Men er vert eit forsøk.
9000CC 2.0t 90mod -vraket
9-5 2.0t SE 98mod solgt
9000CC 2.3t 92mod
9-5 2,3 Aero Stv 01mod
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 07 okt 2012, 16:42
Ja, hver sin smak, men jeg tror du vil lære å like CC-fronten din! Den står jo så mye bedre i stil med baken din også, som ville vært noe mer vrien å konvertere

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 07 okt 2012, 16:46
Edward N812 skrev:Ja, hver sin smak, men jeg tror du vil lære å like CC-fronten din! Den står jo så mye bedre i stil med baken din også, som ville vært noe mer vrien å konvertere

Tja, så selv en sølvfarget cc med cs-front i sverige for noen år siden som jeg syntes var skikkelig pen
Kjør på

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 07 okt 2012, 16:54
Har jo enda til overs å se det selv, så jeg skal ikke snakke for høyt

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 07 okt 2012, 16:58
Sjølv meinar eg det motsette hadde vore det ultimate, altså CC-front med CS-bakdel. Sjølvsagt ikkje sett, men skulle gjerne ha gjordt det

-
9000-fan
- 0.7 bar

- Innlegg: 101
- Registrert: 09 apr 2009, 12:56
Legg inn
av 9000-fan » 08 okt 2012, 00:01
Enig med Hjelle! For CC-front ruler.
OT; Mener å ha lest at første CC'en ble designet av Giugiaro. Noen som vet om de designet faceliften i -91 også?
Er CS'en designet "innomhus" i Trollhâttan eller?
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 08 okt 2012, 00:25
Du ahr rett i at det var Giugiaro som designa den fysste bilen som kom som M85, men også den vart vel forfina av Björn Envall, sidan det i utgongspunktet skulle være en sedanmodell.
Kva som skjedde med CS som kom M92 veit eg ikkje, men mitt tips er at det var Trollhättan som stod for faceliften.
Men eg var nok litt kjapp på knapplaturet. Når eg skriv "CC-front" kan det nok missoppfattast, flottaste fronten er etter mi meining CD-fronten som kom M89 og gikk til M94, men CC fikk jo den på M91. Hadde sjølv en M91 CC md "CD-front", so det må vel være det nærmaste en kjem bastarden som eg nemner (i fabriksutførelse), sjølv om eg synes bakpartiet på CS er flottare enn CC.
-
Tor-Egil N684
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
Legg inn
av Tor-Egil N684 » 09 okt 2012, 20:31
Ja,kunne godt hatt bakenden på CS.
Plukker bilen og prøver flytte om.
Om det ikkje skulle falle i smak må ein no klara å sette på igjen til d gamle.

9000CC 2.0t 90mod -vraket
9-5 2.0t SE 98mod solgt
9000CC 2.3t 92mod
9-5 2,3 Aero Stv 01mod