Hei, tenkte dette kunne være en tråd der folk avslører triksene sine når det gjelder bruktbil _KJØP_, hehe. Søstera mi og typen skal ha en bil til ca 30-60 000 kr. Hva det blir aner jeg ikke, men jeg tenkte å være en slags konsulent, siden verken søstera mi eller typen kan så mye mer enn å kjøre bil:) Poenget er, hvaslags triks bruker man når man skal kjøpe bil for å få den billigst mulig? Vet at man f.eks. kan ta ut x antall kr i cash, og si til selgern hvis man er fornøyd emd bilen at "jeg vet du har annonsert bilen for xxx antall kr, men det får du ikke. Jeg kan imidlertid gi deg xxxkr (noe som naturligvis er MYE mindre enn det den står annonsert for) for bilen, hvis du bestemmer deg nå", og vifte med pengene. Da bør man kunne få en bil som er annonsert til ca 70-80 000 for rundt 50 000:) Cash gjør et eller annet med folk.. hehe. Man må heller ikke virke særlig interessert, påpeke ALLE feil man finner, og generelt virke skeptisk. Dette bør ikke bli noe problem, da søster og typen ikke har noen slags referanser til hva de skal ha bare det er driftssikkert, bruker lite bensin, holdbart osv. Det er med andre ord selgers marked.. Og vær så snill og ikke la tråden skli ut i anbefallinger av aktuelle biler (saaber.. hehe), det skal vi klare å finne, er VANVITTIG mange passende biler der ute:) Er egentlig bare på jakt etter triks som gjør at man kan "lure" selger til å selge bilen billigere enn han har tenkt og ønsker;)
mvh oddi
Dirty triks n?r det gjelder bilkj?p
Moderator: Moderatorer
Dirty triks når det gjelder bilkjøp
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Jeg vet at det funker med å ha en " bilkjyndig" med seg når man skal kjøpe. Serlig hvis selger ikke er bilkjyndig
dan kan man påpeke en del feil og overbevise selger at han er heldig som faktisk får solgt bilen for 25% mindre enn han har tenkt seg. Bable noe om at du har en kompis som kan gjøre det svart, og derfor svarer det seg å kjøpe bilen. Og gi ham kontantene retti hånda
. Men det krever en del nerver og flaks, men som du sier så finnes det mange biler der ute.

Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
Kjøp av forhandler med eget og godt verksted. Finn ALT som er av feil, inkl. lakk- og rustskader, og be om å få utbedret rubbel og bit. Bruk deretter bruktbilgarantien aktivt. Ta garantiutløpstest hos NAF en uke før garantien er utgått, og gå tilbake til forhandleren med krav om utbedring. Jeg har alltid brukt denne strategien og spart mer på det enn å prute noen tusenlapper på utropsprisen. Det er lettere å få utbedret mangler til en verdi av 15.000 enn å prute 8.000 hos en stor, seriøs forhandler.
N375 | 1995 900S 2.0i - solgt | for tiden uten Saab, men kjenner jeg må ha en igjen!