Heisann!
har nettopp gått til innkjøp av en saab 9-5 , så sitter det en orginal telefon holder for Nokia, det jeg lurte på er om det er mulighet
for og få koblet en iphone på denne, med en overgang eller noe slags ? . slik at jeg kan motta og ringe via høyttalerene i bilen!
noen som vet om denne går og hvor dette evt kan kjøpes ?
Gjør du slik; viewtopic.php?f=25&t=39551&start=30 så kan du få lyden på telefonen (ikke minst iPod og alle andre kilder) på anlegget med en vanlig stereojack. I kombinasjon med en blåtann handsfree er det en grei løsning.
Hmm, når du sier holder så mener du bare en fysisk holder og ikke med nokiakontakt?
Nå har ikke jeg tillgang til denne siden, så kan ikke se det
jo det sitter en nokia holder med kontakt for tilkobling, tidligere eier sa det var lagt opp mikrofon og slikt for handsfree bruk, men nå har ikke jeg en nokia så jeg ville fått koblet til iphonen min
Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men jeg tror ikke du kan bruke det som sitter der. Har aldri hørt om slike overganger hvertfall. Du bør bytte ut til et blåtann-basert system. Masse tråder på det rundt om kring på nettet. I bunn og grunn en kontakt bak stereo/ACpanel og en hovedenhet sannsynligvis til venstre bak teppet ved passasjerfotbrønnen. Søk på Parrot og Saab 9-5, så finner du guider og det du trenger. Dersom du ikke har en tommel midt i hånda, fikser du dette selv. Mener å huske jeg ga rundt 1200 for mitt system (Parrot CK3100 + adapter fra justcarkits), men det finnes både mer og mindre fancy systemer ute.
TEL1 er berre forberedelse for handsfree, dvs det er opplagt mikrofon og ledningsnett for ei styringsboks som vanligvis måtte kjøpast beroande på kva telefon en hadde.
Er du ikkje interesert i å ha Nokiaen, gjer som StenR seier å demonter komponentane som han listar opp. Det du skal site att med er ei kontakt like bak ACC-displayet. For dagens telefonar er det nesten ikkje å få kjøpt slike kabla kit som for 10-15 år sidan, men Bluetooth er eit utmerka alternativ. Parrot er somregel bra, du treng som nemnt i forrige innlegg i tillegg til valgfritt bluetooth-kit eit kabeladapter som går ifrå Parrot-enheita til TEL1-kontrakta. Eit tips kan være å finne kabeladapteret FØR du bestiller bluetoothkitet, i allefall om en vil ha fint plug'n'play...