Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Legg inn av Neteland » 14 okt 2013, 20:46

Har en 9-5 '06 2.0 Vector.

Bilen ble levert med orginalt sportchassi. Men etter 120k km har støtdemperne bak takket for seg.

1: Hvor mye er det orginale sportchassi senket?
2: Aerofjærer kontra sportchassi fjærer, mye mer senk da?
3: Kan du kjøre sportchassi fjærer og B8, eller blir det da bedre med B6?

Aerofjærer, hvor fås det? Må du til Saab forhandler, eller fås dette online?

Mvh

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Legg inn av Ingvar N629 » 14 okt 2013, 20:57

Aero har sportchassis, som er 10 mm lavere enn originalt. Riktig Bilsteinvariant til disse er B6, en meget god kombinasjon.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Legg inn av Neteland » 14 okt 2013, 21:04

Ingvar N629 skrev:Aero har sportchassis, som er 10 mm lavere enn originalt. Riktig Bilsteinvariant til disse er B6, en meget god kombinasjon.
Kjører ikke du B8 på aerofjærene? Blir den da stivere en med B6?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Legg inn av Ingvar N629 » 14 okt 2013, 21:14

Nei jeg har en eldre variant, het sport og sprint før. Mine er de som kalles B6 i dag.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Neteland
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 505
Registrert: 26 jan 2012, 10:24
Medlemsnummer: N2538
Bil: 997 Turbo
Sted: Bergen

Re: Sportchassi, ny dempere. Bilstein?

Legg inn av Neteland » 14 okt 2013, 21:29

Ingvar N629 skrev:Nei jeg har en eldre variant, het sport og sprint før. Mine er de som kalles B6 i dag.
Ser på larkspeed:
These Bilstein B8 Sprint Shock Absorbers have the same quality and damping power as the Bilstein B6 Sports Range, but with shortened piston rods. This makes them the ideal choice for cars with more than 40mm of lowering
The gas pressure technology of the Bilstein B8 range offers a marked improvement in safety and sportiness


Så da blir det B6, takk for svar!

Svar