Legg inn
av Ingvar N629 » 24 okt 2013, 08:23
Angående fordeleren:
Hva du må gjøre med denne kommer an på hvor lekkasjen er. Lekker det fra tetningen i gjennomføringen inn til toppen, så bytt o-ring... Lekker det internt i fordeleren så vil det dryppe fra fordelerlokket, da er det ny som gjelder, mulig det går an å pelle den fra hverandre og bytte en tetning, men det vanlige her er å finne en brukt fordeler i god stand og bytte.
Å svare på hva som lukter i bilen er vel omtrent som å svare på hvor lang en fisk er, men dersom det er kjølevæske, så er det nærliggende å tro at det er fra varmeregisteret. Det vil da være vått på gulvet og dugg på rutene.
Oljelukt kan komme via friskluftsystemet hvis det er nok oljedamp, dette kan da komme fra en sprukket eller løs slange til veivhusventilasjonen, lukter det brent så er det en lekkasje som drypper på varme eksosdeler. En vanlig oljelekkasje fra motoren vil ikke føre til oljelukt i kupeen. Du må nesten undersøke litt mer selv om du skal få noen mer fornuftige svar her, hvis du ikke vet hva du skal se etter så få med deg en som er mer bilkyndig.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan