Hei, trang parkering i går så jeg kjørte sidespeilene inn med bryteren. Når jeg hadde kjørt ut så trykket jeg på bryteren i igjen slik
at de skulle kjøres tilbake i normal posisjon. Venstre stoppet der den skulle men høyre fortsetter helt til den peker rett fremover..
Tok å flyttet den manuelt og alt virket ok helt til jeg skulle kjøre ut etter å ha fylt diesel, da begynte den å gå til den peker rett fremover
igjen. Trolig noe med endebryteren eller noe men jeg er ikke så opptatt av denne funksjonen, men trenger sidespeilet og blir slitsom å stoppe
og rette opp speilen hver gang en har slått av tenninga og kommet opp i ca 40 km i timene. Fant ingen sikring som nevnte sidspeilene.
Er det noe som har peiling på dette?
På forhånd takk for svar!
Hilsen Tore
9-3 1.9 2008 høyre sidespeil peker fremover..
Moderator: Moderatorer
- Kenster N800
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N800
- Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
- Sted: Mogreina
Re: 9-3 1.9 2008 høyre sidespeil peker fremover..
Hei
Var det kaldt når dette oppsto hos deg?
Jeg fikk dette på min etter å ha vaska bilen engang i minus.
Fikk varma opp speilet med varmluftpistol og dynka det med No silikonspray. Har ikke hatt det problemet siden. Men det kan være tilfeldig for alt jeg vet. Bruker det hver dag nå for å se om det skjer igjen.
Var det kaldt når dette oppsto hos deg?
Jeg fikk dette på min etter å ha vaska bilen engang i minus.
Fikk varma opp speilet med varmluftpistol og dynka det med No silikonspray. Har ikke hatt det problemet siden. Men det kan være tilfeldig for alt jeg vet. Bruker det hver dag nå for å se om det skjer igjen.
Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
Hei, nei ikke spesielt kaldt men skal prøve hårføneren.
Hilsen Tore
Hilsen Tore
Hei, ingen fremgang. Prøver å finne sikringen slik at jeg slipperå stoppe hver eneste gang for å rette opp speilen.
Speilen står ikke nevnt i boka et det noen som har peiling?
Hilsen Tore
Speilen står ikke nevnt i boka et det noen som har peiling?
Hilsen Tore
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Napp ut pinnen til innfellinga i kontakta til speilet, så er funksjonen fjernet. Husker ikke pinnenummeret, men kan sjekke skjema senere om ingen andre poster noe i mellomtida.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Der er desverre ikke én sikring som tar bare "foldefunksjonen", men sikringene 5, 8 og 15 i elsentralen på siden av instrumentbordet som går til "litt av hvert" som har med speil, varme og styring av dette. Så vil du følge Ingvars tips, så er det pinnene 1 og 2 i grå kontakt ved speilet som gjelder for "innfellingsmotoren".
Når det gjelder dette med at speilet nå ikke stopper i forventet utfellt posisjon, så er det ikke en endebyter som skal sørge for dette. Det er strømøkningen i motoren som den får når speilet nærmer seg (mekaniske) endepunkter som skal stoppe bevegelsen. Så én mulighet for at dette fenomenet har oppstått er jo at speilet yter mindre mekanisk motstand når det beveges i "foldemodus". Du kan jo prøve å holde det litt igjen når det felles ut, bare for å se om det da stopper som forventet.
Når det gjelder dette med at speilet nå ikke stopper i forventet utfellt posisjon, så er det ikke en endebyter som skal sørge for dette. Det er strømøkningen i motoren som den får når speilet nærmer seg (mekaniske) endepunkter som skal stoppe bevegelsen. Så én mulighet for at dette fenomenet har oppstått er jo at speilet yter mindre mekanisk motstand når det beveges i "foldemodus". Du kan jo prøve å holde det litt igjen når det felles ut, bare for å se om det da stopper som forventet.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
Hei og takk for svar, skal sjekke dette!
Hilsen Tore
Hilsen Tore
Hei igjen! Takk for hjelpen og Jeg kan fint leve uten foldefunksjonen.
Hilsen Taa
Hilsen Taa