Motor mangler kraft, Saab 9-3

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Joabir

Motor mangler kraft, Saab 9-3

Legg inn av Joabir » 06 sep 2014, 15:46

Saab 9-3 2.0t 2002.
Har fått et problem med at når jeg gasser på, så får jeg ikke full kraft.
Leste feilkoder, og fikk opp magnetventil/omsirkuleringsventil, så den byttet eg, men har samme problemet fortsatt.
Kan gå 30 min før motorlyset kommer på, etter hjerne er resatt. Motor går likt uansett om motorlys er på eller av.
Turbotrykk lader fint akkurat som det pleier, men når eg kommer litt opp i turtall virker det som at eg mister litt kraft.
Bilen fortsetter å akslerere, men treigere enn vanlig. Virker nesten som at turboen "slutter" å gi. Får ikke det lille "kicket" som var der før.
Når jeg setter bilen i andre gir, og gir på, så virker den normal de første sekundene, så kommer det en pshhhhht lyd framme med open air filteret
som fortsetter så lenge jeg holder pedalen inne. Når jeg slipper pedalen og open air filteret skulle laget pshht lyden, kommer det nå flafre lyd.
Kan høre at turboen går og er ikke noe spesielt med røyk, nålen til turbotrykk går som normalt.

Noen som har en idé? Prøvd å forklare så godt jeg kunne, men still gjerne spørsmål.
Takker for alle svar.

Joabir

Re: Motor mangler kraft, Saab 9-3

Legg inn av Joabir » 06 sep 2014, 18:14

Da har jeg funnet ut at feilkode nr er P1110.
Ser at det kan være flere grunner til det, og ska poste visst eg finner det ut. Er fortsatt interessert i tips.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 sep 2014, 18:27

Joabir

Legg inn av Joabir » 06 sep 2014, 20:23

Var vakuumslangen fra resirkuleringsventilen som hadde hoppet av inne ved en ventil i torpedoveggen.
Så nå funker alt fint igjen. :-)

Svar