Vevhusventilasjon og oljetrykk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Trope
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 315
Registrert: 19 jul 2012, 00:54
Navn: Trond Pedersen
Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
Sted: Fredrikstad

Vevhusventilasjon og oljetrykk

Legg inn av Trope » 14 okt 2014, 18:47

Kan feil på veivhusvetilasjonen føre til lavt Oljetrykk på lavt turtall og varm motor.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Vevhusventilasjon og oljetrykk

Legg inn av Ingvar N629 » 14 okt 2014, 23:41

Nei ikke direkte.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Trope
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 315
Registrert: 19 jul 2012, 00:54
Navn: Trond Pedersen
Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
Sted: Fredrikstad

Re: Vevhusventilasjon og oljetrykk

Legg inn av Trope » 16 okt 2014, 21:13

Hva med fjæra til oljetrykksventilen

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Vevhusventilasjon og oljetrykk

Legg inn av Ingvar N629 » 16 okt 2014, 23:11

Hvis stempelet henger i en posisjon slik at akkurat så mye går i retur at lampa lyser kun på tomgang, så er det teoretisk sett mulig, ja. At den henger akkurat slik har jeg aldri hørt om, men det er jo enkelt å sjekke.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar