Å hente en motor fra huggeren har jeg lite lyst til mtp ingen kjenskap til hvor motoren kommer ifra eller hvordan den har blitt behandlet. Alternativet kan være en overhalt motor eller en motor som har blitt testet av et Saab verksted. Har mulighet å få tak på det par steder i UK.
Ellers ser det ut til at vinteren i Oslo har begynt, så det frister veldig å beholde originale motoren og få den i orden mens alle veiene blir saltet. Bytte registeret og pakninger. Siden motoren skal ut, er det like greit å ta clutchen med ny slave og ny vannpumpe. Dynamoen skal også sjekkes. Kanskje det er noe mere jeg bør fornye?
Hvis jeg forstår det riktig så skal A50 LTT ha 240mm aero clutch. Er det noen andre ting som er anerledes i A50 LTT i forhold til den vanlige CSE LTT? Tenker ikke på interiør/eksteriør.
Jeg bør nok nevne at dette er første gang jeg jobber med en bilmotor, så det går utrolig tregt. Har jobbet som elektromekaniker i bare 6 måneder og all erfaring jeg har hittil er fra "frittstående" Scania, Iveco og Cummins diesel motorer som er veldig enkelt å komme til på overalt.
Jeg må nok også finne ut hva som skjedde med 3. sylinderen slik at det ikke skjer igjen. Satser på at det var stempelring/ene som ikke tålte trykket, men ser nok bedre etter toppen kommer av. Motoren "kokte" aldri i mitt eie, så forhåpentlighvis er toppen rett.
Noen som kan komme med noen forslag eller tips? Setter pris på all input!

Bilen har gått 235k