Løpshjulet røyk på vei til jobb igår (gammelt og sprøtt), så jeg må bytte multireim og løpshjul idag. Vil veldig gjerne prøve å få til dette selv, så jeg har googlet litt og kikket på diagrammer for å hvertfall forstå hva jeg skal bytte og hvor det sitter hen. Såvidt jeg kan se så er det øvre løpshjul bak som er ødelagt. I tillegg dro jeg ut reima før jeg kjørte hjem for å sikre at den ikke fløy rundt nedi der og rev istykker andre ting. Så ut som om den var moden for utskifting uansett, forsovet. Kjøreturen hjem gikk fint, den gikk ikke varm og strømmen holdt så jeg tror ikke jeg har gjort noe ytterligere skade (men fint om dere sier ifra hvis dere tror jeg har det!).

Jeg har aldri skrudd før og vet ikke om det er latterlig naivt av meg å prøve å gjøre dette selv, men jeg vil nå allikevel gjerne prøve!
Jeg lurer derfor på om dere kunne gi meg noen råd i forhold til fremgangsmåten?
Step by step settes enormt pris på, eventuellt om dere kan linke meg til en side som forklarer prosessen i detalj (for noobs som meg).

Leste forresten i et annet forum at noen har valgt å bytte til en kortere reim og kutte ut ett(/to?) løpshjul..
Hva tenker dere om det?