9-5en min starter ikke, dvs tenner ikke i det hele tatt. Den gikk helt normalt på fredag, men i går ville den plutselig ikke i det hele tatt. Jeg tok ut pluggene, og de ser ikke like ut.
Beklager mye blits på bildet, men fargene er omtrent som virkeligheten. Pluggene til sylinder 1 og 4 er gylden brun som den nederst på bildet, mens 2 og 3 er hvite. Det lukter bensin av 1 og 4, men ikke av 2 og 3. Jeg mistenker bensininnsprøytningen. Er de koblet parvis, eller er sammenhengen mellom 2 og 3 tilfeldig?
(En parentes som jeg er usikker på om er relevant: Jeg har hatt feilkode P1312 en gang i blant, noen ganger alene og noen ganger sammen med P1334. Det er jo tenningsfeil på sylinder 1 og 2 for P1312 og på sylinder 3 og 4 for P1334. Dette inntreffer bare når bilen er stoppet driftsvarm, og så startet opp igjen kort tide etterpå (2 - 10 min kanskje). Jeg har lurt på om tennkassetten er dårlig, men siden bilen går helt normalt har jeg utsatt å bytte den… Alltid lurt... Kan det ha noe med dette å gjøre?)