Dagen började fint när jag sufade in på netbanken och ser att mina försäkringspengar äntligen(4år och 6månader efter olyckan) har gått in på konto.
Hade timme hos min läkare kl. 13 och det gick fint.
När jag kommer ut så startar bilen men dör efter 1/2 sekund.
Vad F** nu då?
Lyfter på baksätet, inget ljud från soppapumpen.
Checkar alla säkringar, hela.
En kompis jobbar på en F*rd-verkstad som ligger 20m bort, lånar multimeter av honom.
Ingen ström till pumpen.
Hmmm... Troligen relät då?
Kan ju inte stå mitt i Hokksund och skruva heller, får en annan kamrat att bogsera hem mig och bil.
Får en tredje kamrat att komma ner från Kongsberg med nytt relä.
Bilen startar ändå inte.
Mörkt å kallt ute....
Går in, tar mig en kaffe å skriver av mig min frustration.
Jag skulle ju åka till sverige i morgon och börja bygga....
Enda frågan som kvarstår: Hur ska jag få bilen till en Saab-verkstad i morgon?
Mvh från en trött å frusen Anders
Good day turned bad....
Moderator: Moderatorer
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Good day turned bad....
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Uffda. Nå som det er så kaldt.
Tok en titt i Bentleyen. Et utall varianter, men felles for dem alle er at det er to relé! Et hovedrelé og et pumperelé. Begge foran høyre dør. Funker ikke hovedreléet vil ikke pumpereléet trekke. Trekker ikke hovedreléet er muligens elektronikkboksen syk. Og har du en 88 eller eldre 900 finnes også en turbotrykkbryter som bryter strømmen til spolen på pumpereléet. Hvor den er plassert vet ikke jeg, men du kunne jo prøve å forbikople den om du finner den (brun/fiolett ledning muligens). Ellers kan du tjuvkople en plussledning til klemme 86 på pumpereléet. Da må pumpa starte. Husk sikring på tjuvkoplingen!
Lykke til
Tok en titt i Bentleyen. Et utall varianter, men felles for dem alle er at det er to relé! Et hovedrelé og et pumperelé. Begge foran høyre dør. Funker ikke hovedreléet vil ikke pumpereléet trekke. Trekker ikke hovedreléet er muligens elektronikkboksen syk. Og har du en 88 eller eldre 900 finnes også en turbotrykkbryter som bryter strømmen til spolen på pumpereléet. Hvor den er plassert vet ikke jeg, men du kunne jo prøve å forbikople den om du finner den (brun/fiolett ledning muligens). Ellers kan du tjuvkople en plussledning til klemme 86 på pumpereléet. Da må pumpa starte. Husk sikring på tjuvkoplingen!
Lykke til

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund