Hei
Skulle til å starte bilen min i stad, vridde om nøkkelen og hørte et lite "knepp" tenningslåsen som om det var noe som knakk/røyk Symptonene er da at nøkkelen ikke vrir seg tilbake automatisk men må gjør dette selv etter at bilen starter. Hvis jeg av en eller annen grunn skulle glemme dette så blir det tidlig julekveld på startmotoren.
Spørsmålene mine er da:
Er dette noe som må byttes? (Hele eller deler av låsen)
Kan det repareres selv?
Hva koster det hos merkeverksted?
Må samtlige låser byttes eller får jeg bestilt en som passer værende nøkkkel?
Mvh.
Turban
Retur fj?r p? tenningsl?s ng900 defekt
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag tror du kan få köpt ny lås-kassett med orginal nyckel konfiguration.
Det är troligen bara den lilla returfjädern som tagit kvällen.
Hur man byter den vet jag inte, men så svårt kan det inte vara...
Mvh Anders
Det är troligen bara den lilla returfjädern som tagit kvällen.
Hur man byter den vet jag inte, men så svårt kan det inte vara...
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

Bryter
den fjerda som returnerer i fra startøyeblikket sitter i den nederste bryteren.. jeg bytta en slik NETTOP på tom(komis) sin ng900 med 93 look(bare for å få det med).. den bryteren (selveste HOVED bryteren) kan du få på de fleste bilopphuggere.. den sitter unnerst av det underste, så det er en ørliten opperasjon for å få bytta den.. du må av med alt av midtkonsoller og pyntepanel i midten, for å så løsne 4x10mm bolter som holder selveste girhuset fast.. du må også løsne på noen clips nederst i selveste leddet på girstanga, sånn at du kan få vridd boksen nok til å skru av girstaget... når jeg tenker meg om, så har jeg en slik bryter liggende.. bare send pm hvis du er interessert... 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
turban.. du må svare meg!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 89
- Registrert: 01 mar 2009, 20:31
Re: Retur fj?r p? tenningsl?s ng900 defekt
Da har min returfjær også tatt kvelden.
Noen som har dette liggende eller veit hva den faktiske betegnelsen og delenummer på den underste av de underste er?
Noen som har dette liggende eller veit hva den faktiske betegnelsen og delenummer på den underste av de underste er?