Ok, problemet er at girene forsvinner. Altså, jeg finner ikke første og andre noen ganger, og når jeg setter bilen i "5", så havner den i tredje. Revers er en tapt sak.
Girkassa har vært bytta, men han som bytta den fikk ikke til å lufte clutchen på riktig måte. Så clutchen har nesten ikke vandring. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
Bilen er foresten en 87 Saab 9000.
Kan det være giroverføringen som er rar? Eller vil dette problemet la seg løse av å lufte clutchen ordentlig?
Takker for alle svar!
Girene forsvinner!
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Girene forsvinner!
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hvis kassa er byttet så er det mulig giroverføringa må justeres.
Løft på girmansjetten så ser man et hull ved siden av girstanga, i det hullet skal man sette inn et 4mm bor mens bilen står i revers (eller var det 5'te gir?... det ser man). Hvis det ikke går så løsner man klemma på giroverføringa (i motorrommet) og justerer girstanga til borret går inn, når det er gjort låser man klemma igjen.
Løft på girmansjetten så ser man et hull ved siden av girstanga, i det hullet skal man sette inn et 4mm bor mens bilen står i revers (eller var det 5'te gir?... det ser man). Hvis det ikke går så løsner man klemma på giroverføringa (i motorrommet) og justerer girstanga til borret går inn, når det er gjort låser man klemma igjen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Får håpe det var 5 gir. Revers er nemlig en tapt sak. Den vil rett og slett IKKE i revers..
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
den gummikoblinga som du nevner her har en tendens til å ryke, eller gummien slipper fra stålet som er skrudd i giroverføringa. Bilen kan da bli vanskelig å få i gir, og får du den i gir kan du bevege girstanga langt til sidene, den fjærer liksomBørre N17 skrev:Sjekk giroverføringa, jeg mener det sitter en gummisak imellom der på 9000 som har en tendens til å løsne. Noen som vet med sikkerhet?
Turbo e tingen...
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Er det noen som har bildet av den gummipakninga? For jeg har ikke så _altfor_ mye peiling på hva jeg gjør når det kommer til gir å sånt. Hadde vært kjekt å vite hva jeg skal gå etter 

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Jeg er stolt over meg selv! 
Etter litt knoting så var det bare en klemme som måtte strammes for å få girene til å funke. Nå går den lekende lett i alle gir, spesielt revers
Takk for hjelp alle

Etter litt knoting så var det bare en klemme som måtte strammes for å få girene til å funke. Nå går den lekende lett i alle gir, spesielt revers

Takk for hjelp alle

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO